Att få vara en del av något större

Vad ägnar jag mig då åt, denna allra sista termin på veterinärprogrammet. Jo, jag har påbörjat ett forskningsprojekt på Biomedicinsk centrum i Uppsala, där jag försöker ta reda på mer om atopisk dermatit, dvs. allergi. Förhoppningen är att mina resultat ska kunna användas i framtiden för att förbättra diagnostik och behandling av sjukdomen. Då forskningen är på grundnivå, kan både människor och hundar beröras av eventuella upptäckter. Mycket spännande! 
 
Måste säga att jag trivs rätt bra här på labbet, har ett eget kontor där jag sitter och läser artiklar och skriver om dagarna, alldeles intill labsalen där jag får mixtra med kemikalier och maskiner. Är ett ganska pyssligt jobb och jag gillar det än så länge, men dagarna är mycket långa - börjar kl 8 och slutar vid 18 - och jag blir helt slut i huvudet av allt som är helt nytt för mig.  
 
Första försöket avslutas på måndag. Hoppas verkligen att vi får bra resultat så att arbetet flyter på som planerat, för jag börjar redan bli nervös över att inte hinna med allt innan det är dags för examen...

Kommentarer
Postat av: Birgitta Winberg

Hej!

Jag har en engelsk setter som har en knöl på tassen, malignt melanom. Veterinär har tagit bort knölen men jag tyckte inte hon fick bort allt. Vad ska jag göra? Ska det vara någon mer behandling än bara att ta bort knölen?
Med vänlig hälsning
Birgitta Winberg

2014-08-29 @ 19:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0