Våffelmys

Nu har vi ätit upp alla kokosvåfflorna, tvättat all tvätt och ska strax ut och springa! Första gången jag gjorde nyttiga våfflor, och de blev verkligen över förväntan! Väldigt enkla också, vispade 4 ägg, hällde i kokosvatten (det blöta från en kokosmjölksburk, blandade ihop en dl kokosmjöl, bakpulver och lite salt, och blandade i smeten. Färdigt! Blev sex stycken våfflor, precis lagom för att mätta två personer. Till våfflorna gjorde jag kokosfluff, vispade det tjocka från en kokosmjölksburk tillsammans med grädden som var kvar sen gårdagens våfflor. Och så min favoritsylt på toppen, nämligen hjortron! Som jag plockade själv i somras såklart ;)
  
 
Denna supergoda frukost fick mig att längta hem till byn, där det händer att antingen mormor eller farmor bjuder på våfflor såhär på helgerna under vårvintern. Nu på morgonen efter första tvätten lade jag mig i sängen igen och filosoferade lite över första delen på sommaren, vad jag ska hitta på under min ledighet. Och hur det kommer att bli när jag är färdig veterinär, kommer jag att flytta hem tills att jag får jobb, vara kvar här ett tag eller få jobb direkt? Känns konstigt att plötsligt inte veta vad som ska hända, mitt liv har varit så.. utstakat liksom fram tills dess. Blir spännande hur som helst och jag hoppas att det kommer att bli bra!
 
Kom i varje fall fram till att jag ska spendera mycket tid med min släkt och min familj i sommar, särskilt mina småsyskon som jag saknar så mycket!!

Kommentarer
Postat av: Inger

Tänk vad tiden går! Det blir spännande att se vart ni ska flytta så småningom. Ser fram emot att ses och ser fram emot påsken:)

Svar: Ja, usch vad snabbt det har gått!! Åh, tänk att skaffa hus och att ni får komma och fira jul med oss ;) Snart ses vi förhoppningsvis, och påsken blir nog minst lika bra som de senaste åren!! :D
ofiie.blogg.se

2013-03-02 @ 12:13:03
Postat av: Lollo

Sånglägret är flyttat fram iår, så jag kommer va i Hemavan veckan efter krotien! Är du ledig då?

Svar: Jaha, nej tyvärr börjar jag att jobba direkt efter att vi kommit hem därifrån :( Men då ska ni inte sjunga på Tärnamarknaden då?? Tråkigt i så fall :/
ofiie.blogg.se

2013-03-02 @ 12:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0