Semlor!

Igårkväll bjöd jag på god men enkel mat till middag. Allt var nämligen färdigt sedan tidigare, bara att skära upp och lägga fram! Kokade rödbetor och lade in dem i torsdags samtidigt som jag höll på att laga den dagens middag, och tog fram det gravade älgköttet ur frysen. Pepparrotssåsen var kvar sedan vi åt grön ärtsoppa dagen innan. Och så ruccola såklart. Klart!
 
 
Därmed hade jag gott om tid till att baka! Både jag och T har längtat efter semlor bra länge, och nu hittade jag ett recept som verkade lovande så jag bestämde mig för att prova! Har haft lite problem att få till fina bröd utan vetemjöl tidigare, men detta recept med kokosmjöl och fiberhusk gjorde en fantastiskt bra deg och lika fina bullar!! Goda blev de också, liksom mandelmassan som jag såklart gjorde från grunden. Väldigt enkelt är det ju faktiskt! Svårare är det att få till en bra smak utan socker, men jag trixade mig fram tills det blev någorlunda bra iaf :) Tobias gillade dem iaf, och de hade en fin och fluffig konsistens! Kommer utgå från receptet fler gånger för att göra matbröd tror jag.. 
 

Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Ser fantastiskt gott ut som vanligt. Du gör det bra som lagar hälsosam mat. Våffelreceptet får du visa mig på när du kommer hem.

Svar: Tack vad snällt av dig!! Vad glad jag blir! Ibland blir jag dock faktiskt sugen på att trycka i mig något onyttigt, men så tänker jag på hur dåligt jag skulle må av det och då är det ganska lätt att stå över, särskilt då jag mår så bra av maten jag nu äter!
ofiie.blogg.se

2013-03-03 @ 19:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0