Ugnsstekt regnbåge med rödbetstabbouleh

 
Måndagsmaten hemma hos oss brukar ofta bli väldigt god, har haft helgen på mig att samla krafter och funderat över recept.. Resultatet blev fantastiskt även denna gång! Receptet kommer från senaste buffétidningen, blev så glad när jag läste artikeln om "Smart mat - grönare, fräschare och friskare". Verkligen mat i min smak! Ändrade dock en del i receptet. Istället för lax helstekte jag regnbåge i ugnen. Sen består rätten även av ugnsbakade rödbetor, fullkornsbulgur, skållad mandel, gurkstavar och ruccola toppat med en citrondressing med dijonsenap, vitlök, balsamvinäger och olivolja.
 
Dags att gå ut med hunden nu, sen till vårt första praktiska moment (av ett fåtal) på Blocket, då vi ska träna bultning på skallar. Väldigt bra att kunna om man ska jobba på distrikt! Efter övningen har vi tid för YF-arbete, dvs. yrkesförberedande moment. Jag har dock varit duktig och gjort färdigt detta för länge sedan, så jag blir ledig. Så efter lunch blire skidåkning igen, ska bli skoj! Måste bara fundera hur jag ska hinna se skid-VM också, är ju damernas 10 km fritt idag. Heja Kalla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0