Papperspyssel

Efter en kort men ansträngande dag i skolan har jag placerat mig i soffan med dator och papper, för att göra bort lite grejor som hänger över mig. Har äntligen sammanfattat kursutvärderingen för Patologikursen som jag var kursrepresentant för. Har väntat i evigheter på att kursvärderingen ska öppna så jag kan skriva i mina kommentarer, men det händer inte trots att kursadministrationen håller fast vid att den är öppen :( Igår hämtade jag ut kommentarerna i pappersform och nu har jag skrivit mina kommentarer i ett Worddokument, så nu kan jag bara vänta på att få klistra in dem!
 
Imorse hade vi alltså bultningsövning, dvs. vi skulle öva på att hantera bultpistoler och skjuta i både riktiga skallar från ko och häst, samt i atrapper. Visste dock inte innan att vi skulle bli så studerade och förhörda under övningen, så jag hann bli rätt nervös! I och med det insåg jag att min gastrit/magkatarr är tillbaka. Har ätit antiinflammatoriska läkemedel för min axel, och de senaste dagarna har jag haft varierande grad av magont och illamående. Tog ett tag innan jag kopplade det samman med medicinen, och först idag då jag blev stressad kändes det på samma vis som tidigare. SUCK! Nåja, jag har ju kvar en massa medicin i alla fall, så jag får börja äta det nu och hoppas det går över snabbt - borde gå bra nu när vi har det rätt lugnt..
 
Det positiva är i alla fall att min axel är mycket bättre, sedan igår har jag inte längre ont! Så jag kan göra min sjukgymnastik, och använda armen litegrann igen. Kunde inte låta bli att staka en del när vi var ute och åkte skidor, och det kändes väldigt bra! Om jag fortsätter undvika någon värre ansträngning kanske den kan bli bra snart igen!! :D
 
Bultpistol, bild från Wikipedia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0