Vid liv, igen

Fy och usch, vad jobbigt det är när magen inte fungerar som den ska.. Ända sedan magsjukan under påsklovet har jag haft ont i magen lite nu och då, det har funkat okej men i onsdags kväll låg jag och vred mig på soffan hela kvällen. Cyklade iväg på skolan på torsdag morgon, men kunde inte koncentrera mig överhuvudtaget på grund av magen. Fick hela sonika åka hem igen, och sen väntade ett helt dygn av magont, IGEN!
 
Igår kväll kunde jag äta mat för första gången på länge, men fick då genast ont igen. Fattar inte vad det är för fel på mig! Så fort jag byter ställning, t.ex. ställer mig upp, gör det fruktansvärt ont igen.. Men så länge jag sitter eller ligger stilla känns allt som vanligt. Väldigt skumt! Behöver jag säga att jag är ganska tunn nu också? Vägde under 50 kilo häromdagen, men nu är jag tillbaka över igen så det känns bra :)
 
Idag känns det rätt bra hittills, det har det dock gjort varenda morgon. Är först senare, när jag börjat röra på mig mer och efter jag ätit som det börjar göra ont igen. Därför har jag funderat bra länge nu på vad jag ska hitta på idag. Det är strålande vackert väder ute, T är ute i sitt nya garage som han har fått börja hyra av en kompis, och bygger någon slags ställning för att kunna hålla på med veteranskotern därute. Och jag sitter hemma och funderar på att antingen bege mig ut i det fina vädret, eller städa lägenheten. Epoxy drar in fruktansvärda mängder grus nu när snön är borta, det är 1,5 dygn sen T dammsög sist och golvet går inte att gå på längre. Suck!
 
Tror jag ska dra igång lite städmusik, och  börja diska, plocka undan grejor, dammsuga golvet - och hoppas på att magen inte börjar krångla igen. Därefter ska jag ta mig en promenad ut till garaget och se hur det går för T och hans bror (som är där och hjälper honom). Om jag fortfarande är okej såklart. Ja, så får det bli!
 
Lägger in en härlig påsk-skoterbild bara för att pigga upp det tråkiga inlägget ;)
 

Kommentarer
Postat av: Inger

Stackare dig. Du får ta det lugnt och äta ordentligt så du inte tynar bort. Hoppas det blir bättre i magen snart.

Svar: Inte så lätt att äta ordentligt när det gör ont i magen och man blir illamående så fort man äter.. Men jag gör mitt bästa! Så fort jag tror det är bra igen, så blir jag sämre. Nåja, nån gång går det väl över..
ofiie.blogg.se

2013-04-21 @ 07:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0