Påskgodis

 
Kom på att jag inte visat någon bild på påskgodiset jag bakade inför vår vistelse i fjällen, så här kommer den! Den första till vänster är med kokos- och citronsmak, med cashewnötter, mandlar, mandelmjöl, kokosmjöl, kokosolja och dadlar. I mitten ser ni en nyttigare version av snickerskaka, med jordnötssmör utan salt och socker, kokosolja, smält smör och hela jordnötter, toppat med en low carb-choklad utblandat med kokosolja.
 
Till sist till höger har vi den godaste sorten, med smak av kakao och kaffe (innehåller hasselnötter, jordnötter, dadlar, kakao, kokosolja, kaffe). Jag blev så glad, alla som smakade gillade dem faktiskt, och de blev ett uppskattat alternativ till det vanliga lösviktsgodiset. Visst, en del godis slank väl ned ändå, men inte alls så mycket som det annars kunde ha gjort. Gick faktiskt inte upp någonting i vikt under påsken, trots en del onyttigheter och avsaknad av träning. Känns bra!  

Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

En sort fick jag smaka, den med kokos. Den var god och räckte länge. Synd att Snickerskakan var slut. Du måste göra den i sommar hos mig.

Svar: Jo, det är ju det som är bra också, de är väldigt mäktiga och därmed äter man inte heller så mycket :) Man blir nöjd av lite! Absolut, det kan jag väl ordna om vi beställer hem jordnötssmör utan socker och salt :)
ofiie.blogg.se

2013-04-20 @ 11:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0