Passande yrke

Jag gjorde för ett tag sedan ett personlighetstest på internet. Poängen var att se vilket yrke man skulle passa till, men jag gjorde det bara för skojs skull eftersom jag redan vet vad jag vill bli.. När jag fick svaret var det nästan kusligt hur väl beskrivningen passade in på mig - och jag är inte säker på att jag gillar den bilden av mig själv fullt ut! Men stämmer gör det..
 
Jag har närmare till att ta saker på allvar än att ta lätt på dem. Är jag allvarlig då? Gillar trygghet och att upprätthålla traditioner - jo, jag gillar inte alls förändringar, och anser att regler är till för att följas.. Arbetar hårt gör jag absolut, är dessutom väldigt organiserad; jag gillar att ha en plan att följa. Målinriktad är jag för jämnan! Och jo, jag lyckas faktiskt oftast med det jag har bestämt mig för ;) Nackdelen är ju att jag har svårt att leva i nuet och vara spontan, jag har alltid tankarna på det som ska hända framåt i tiden. Låter kanske inte så roligt, men jag är i alla fall väldigt lojal och pålitlig - en bra vän hursom ;)
 
Det bästa var ändå att min personlighet faktiskt också passar in på det yrke jag själv har valt (för jag antar att veterinär faller in under samma kategori som läkare). Annars kunde jag ha blivit företagsledare, eller kanske polis. Stålarbetare har jag dock väääldigt svårt att se mig själv som! :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0