Jourfrukost

Gammalt inlägg som inte gick iväg i onsdags..
 
Sitter på skolan efter journatten och äter frukost. Jag har gjort egen (lågkolhydrats-)musli med en massa goda frön och nötter, äter den med keso och turkisk yoghurt. Jättegott och otroligt mättande! Saknar dock mina frysta blåbär som jag alltid har i när jag är hemma..
 
 
Ifall någon skulle vilja veta hur man gör:
1. Rosta grovhackade hasselnötter och solroskärnor i het stekpanna tills de får färg, och lägg undan dem
2. Smält smör och kokosolja i pannan, dra av från plattan
3. Häll i kokos- och mandelmjöl, låt det suga upp fettet tills klumpar bildas och svalna av
4. Blanda i grovhackade valnötter, pumpakärnor, kokosflingor, eller annat som finns hemma
5. Smaksätt med kanel eller vaniljpulver, eller valfri annan smaksättning
6. Färdigt att avnjutas!
 

Kommentarer
Postat av: Inger

Det verkar godare än min hemmamüsli. Fast lika nyttig:)

Svar: Vad har du i din musli då? :)
ofiie.blogg.se

2012-09-22 @ 15:21:57
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Mums, muslin ser riktigt god ut! Blir sugen!

Svar: Tack Marja, dina recept gör mig också väldigt sugen! Skönt att det kan vara så även fast det handlar om nyttigare alternativ :)
ofiie.blogg.se

2012-09-24 @ 22:41:41
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: mormor Ulla

Ser så gott ut. Jag gör egen "torr" mysli med ungefär samma ingredienser som du. Inte mandelmjöl. Får försöka få tag i det mjölet och prova göra efter ditt recept.
Du är så hälsosam i din matlagning:)

Svar: Det är gott också, det tyckte tillochmed Tobias ;) Mandelmjölet finns på Life hälsokostbutiker och börjar komma även till vanliga mataffärer. Sen så går det som sagt att beställa från internet, jag beställde från Bodystore.com :) Hehe, jag försöker iaf! :D
ofiie.blogg.se

2012-09-25 @ 10:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0