Bilddiagnostik

Nu har jag påbörjat en ny kurs, Bilddiagnostik! Det innebär att vi ska lära oss tekniken för att röntga hästar och hundar, att skriva röntgensvar och att avläsa röntgenbilder korrekt.Tråkigt nog finns det bara plats för röntgenundervisning i vårt tighta schema på veterinärprogrammet, jag hade gärna velat lära mig mer om ultraljud! Men det måste man gå kurser i efter examen i så fall..
 
Det som är skönt med den här kursen är att vi får mycket tid för att själv sitta och titta i studentarkivet på olika fall. Plus att vi slutar i tid på eftermiddagarna (halv fyra-fyra ungefär). Härligt att veta när man kommer hem, så man kan planera in aktiviteter på kvällarna!
 
Idag har jag haft röntgenövning på hund på morgonen, en genomgång av bilderna med en veterinär, och sen fram till lunch skulle vi gå med och titta på de "riktiga" fallen. Hann dock bara se lite av en akutpatient som vi inte fick hjälpa till med, det var en katt med dyspné (svårt att andas) som skulle röntgas supersnabbt. Sen fanns det inga fler bokningar förrän kl 14, så vi satt oss en stund i studentarkivet istället.
 
Nu är jag hemma och har ätit lunch, ska kolla igenom ett par fall innan det är dags att cykla tillbaka till skolan för ett seminarium 14.30. Ikväll blir det tacosmys med gänget, ska bli så kul!! :D
 

Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Phu, vad du jobbar på och så undrar du varvför du är trött. Läs din blogg kära du. Där har du svaret.
Kram mormor.

Svar: Hmm, jag som tycker att det är lugnt nu!! På ambulansen hade jag ju så långa dagar och kom hem sent varenda dag, hann bara laga middag och sen isäng ungefär. Nu är jag nöjd! ;)
ofiie.blogg.se

2012-10-02 @ 16:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0