Motgångar..

..gör oss starkare, eller hur var det?

Det har varit en tung höst av många anledningar, därför har jag inte riktigt orkat skriva här. Plus att ingen vill läsa om tråkiga grejor antar jag. Nu börjar det dock vända uppåt igen så jag kanske blir lite mer aktiv. På tal om det är jag förvånad över hur många som ändå går in på bloggen varje dag, trots att jag inte skrivit på så länge. Det om något peppar mig att skriva mera!

Har haft mycket hemlängtan också, och för första gången sedan vi flyttade till Uppsala har vi varit hemma hos våra föräldrar under hösten, två gånger dessutom. Härligt att få träffa släkt och vänner, och dessutom få gosa med två söta bebisar som kommit till världen i september.

Det finns ändå som sagt fördelar med motgångar. Tänk vad mycket bra man kan fokusera på istället! Trots att Epoxy har drabbats av en väldigt aggressiv sorts cancer, har han fått de bästa tänkbara förutsättningar för att kunna överleva mycket längre än de genomsnittliga fyra månaderna. Tobias har visat att han står vid min sida, även vid svårigheter. Jag har lyckats klara veterinärprogrammets svåraste praktiska tenta, gatloppet innan kliniken, trots att tankarna var på annat håll under tentaplugget. Fantastiskt egentligen!

Idag är jag hemma helt själv och skriver hemtenta. Samtidigt njuter jag av att Vinterstudion äntligen har börjat. Skidsäsongen är den bästa tiden på året enligt mig! Tobias & Epoxy är ute på gården och hjälper till att bygga på T:s arbetskompis hus. Jag har varit ledig torsdag och fredag pga Veterinärkongressen, dock fick jag sitta hos veterinären i torsdags, men igår gick jag runt på kongressen! Riktigt kul var det :)

Nu hoppas jag bara att vintern kommer hit snart, vill ut och åka på mina nya längdskidor, och mina blivande skridskor som vi ska iväg och titta på imorrn :) Jag säger bara VINTER ♥ 
 

Jag är nöjd tjej när jag får gosa med lille E ;) 


Kommentarer
Postat av: Ida

Vad stark och disciplinerad du är Sofie som kan och lyckats fokusera på skolan trots att tankarna är och varit på annat håll!



Vilket fint kort på dig och Edward, vad liten han var på kortet :) Ikväll har han suttit i soffan och tittat på tv med lite stöd av kuddar men det är helt otroligt vad snabbt det går och vad mycket han redan kan!

2011-11-13 @ 22:29:11
URL: http://www.luckylad.se
Postat av: Gina

Åh det lät inte dåligt! Förstår att det var mysigt! :)



Så tråkigt att läsa om Epoxy.. Det sista man vill är ju att ens bästa vän ska bli så sjuk :(

2011-11-14 @ 10:16:47
Postat av: Sofie

Ida < Tack för de orden, det värmer verkligen! Som sagt finns det fördelar med detta också, jag får känna mig stark iaf. Förhoppningsvis är Epoxy ännu starkare och kan ta sig genom sjukdomen. Ibland är det tur att de inte förslår vad som händer!



Oj, det gick fort, men han är ju som sagt stark i nacken. Han får inte växa för fort bara, jag vill kunna gosa mer i jul ;-)



Kram till dig (och Edward) ;-)

2011-11-14 @ 23:08:19
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: Madde

Hoppas verkligen fina Epoxy kryar på sig!

2011-11-17 @ 16:40:56
Postat av: Linnea

Hej Sofie!

Så tråkigt att epoxy är sjuk!

Kämpa på med skolan, du klarar det!

2011-11-20 @ 19:27:43
URL: http://lifiwestberg.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Va kul att höra. Ja magen går inte riktigt att dölja längre hehe, men nu är det bara en månad kvar så den som väntar på nåt gott... :) Var kommer ni att fira julen?

2011-12-21 @ 11:25:00
URL: http://mortzell.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Tack så mycket, ja fast dom mår nog bra av att vara i magen så länge som möjligt. För att hinna växa till sig ordentligt. Men det är verkligen en spännande tid på gång! Ha det gott!

2012-01-14 @ 17:08:59
URL: http://mortzell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0