Arga djur

Hujedamig, vilken träningsvärk jag har! Var länge sen jag hade så här ont, tur att det är den bra sortens smärta iaf, som bevisar att man gjort nånting bra ;) Hoppas kunna springa en gång till i veckan, innan vi styr kosan uppåt, men då gäller det att träningsvärken går över snart :)

Idag har vi auskulterat både hästar och hundar. Det var min första kontakt med skolans egna undervisningsdjur. Måste erkänna att intrycket inte var särskilt gott. Hunden vars hjärta jag & A skulle lyssna på, morrade så fort vi tog i henne. Till sist fick vi ge upp, då jag saknade lust att bli biten.. Senare, när vi övergick till hästen, var den lika sur. Högg i luften mot oss.

Men HALLÅ?!
Vad kan vara mindre läskigt än att en snäll veterinärstudent håller ett stetoskop mot huden? Hur ska det gå när vi ska träna att sticka dem!? Jag vill inte veta.. Man tycker ju att undervisningsdjuren borde vara utvalda och tränade för att passa så bra som möjligt till uppgiften. Nåja, när vi till slut bytte ut både hunden och hästen fick vi väldigt snälla djur. Kanske bra att jag numera vet vilka man ska hålla sig bort från :p

Dagarna är väldigt långa, jag kliver upp samtidigt som T för att hinna gå en ordentlig promenad med hunden innan åtta då vi börjar. Cyklar såklart hem på lunchen också. Hemma efter fyra, går ut med jycken igen, och lagar sen mat. Klockan var runt sju när jag var färdig. Nu har jag en hel del på min Att göra-lista, mycket planering ska göras inför både påsken och sommaren. När allt har fallit på plats lite mer ska jag berätta hur planerna ser ut! :D

Hoppas T kommer hem snart, han har beordrad övertid ikväll men jag hoppas han hinner hem till DH :)


Källa

Kommentarer
Postat av: Malin

tur du har fingrar o händer kvar iaf så du kan prata med lillsyrran :D

2011-04-20 @ 14:52:05
URL: http://beyondjungle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0