Hyposensibilisering

Nu har vi tagit beslutet, i samråd med underbara veterinären såklart, att påbörja allergivaccination på Epoxy. Då inga läkemedel har fungerat riktigt bra, så känns detta nästan som sista utvägen, samtidigt som det kan vara ett sätt att bli av med allergin för gott.

Dyrt såklart, då vår försäkring inte täcker kostnaderna, men vi insåg att det kan vara nog så dyrt med vanlig medicinering. Det ska om inte annat bli väldigt spännande att se om det ger resultat! Hoppas, hoppas...

Tänka sig, trots alla nackdelar med att ha en sjuk hund, så kan jag faktiskt rätt enkelt se fördelarna. Jag lär mig massor! Vem vet vad jag inriktar mig på i framtiden, kanske blir jag kollega med Kerstin rent av :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0