Vårkänslor

Det har varit en bra dag hittills. Vaknade av att solen lyste mig i ansiktet. Hade sovmorgon så jag kunde ligga kvar och se Nyheterna i sängen.

Sedan gick jag en långpromenad med hunden. Kände att jag inte ville gå in igen, så jag hämtade helt enkelt mitt plugg och satte mig på en bänk i solen och läste istället. Härligt! Det är vår i luften..

Efter lunch cyklade jag iväg på skolan. Tillbringade två timmar på obduktionssalen stirrande ned i en massa döda hönor. En del var inte vidare fräscha. Men intressant och lärorikt var det ändå! Vet ni vad, jag har otroligt nog börjat se fram emot den stora tentan som närmar sig.

Bara tio dagar kvar, och jag har knappt hunnit börja med tentaplugget. Ändå känns det som om jag kommer att klara det. Vilken annorlunda känsla! Hoppas att känslan är rätt nu bara. Bäst jag fortsätter plugga efter middagen :)

Saknar våra skotrar...

Vi håller som bäst på att planera påsken. Jag har hela tio dagars lov så det ska vi utnyttja! Troligen blir det Hemavan med min familj, kruxet är bara att T måste fixa fram en skoter. Sista utvägen är att köpa en, men det kändes inget vidare. Den lär ju inte gå att sälja igen efter påsk. Hoppas att någon vill låna ut/hyra ut sin skoter över helgen!

Tobias jobbar över igen, han kommer inte hem förrän vid åtta-nio någon gång. Tror inte jag orkar vänta med maten tills dess som jag brukar. Är så hungrig. Så jag ska gå och laga middag nu, sen lovar jag att plugga tills älskling kommer hem ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0