Ett självständigt beslut

Idag har jag gjort något jag förmodligen aldrig gjort förut. Jag valde att stanna hemma från skolan utan att vara sjuk.

Anledningen är att alla föreläsningar vi hittills haft i epidemiologi har känts fullständigt meningslösa. Läraren går igenom häftet vi har fått ut så fruktansvärt långsamt, ungefär en sida per timme. Det står dessutom bara ett fåtal meningar på varje sida. Man skulle kunna tro att hon förklarar en massa under tiden, men på något sätt lyckas hon bara läsa exakt det som redan står, fast väldigt väldigt sakta.

Så idag, när vi skulle ha epidemiologi från 9 till 15 bestämde jag mig för att läsa hemma istället. Jag vet såklart inte än ifall dagens föreläsningar var bättre än vanligt, men just nu är jag iaf nöjd med mitt val. Var uppe tidigt, och tro det eller ej - jag var ute och sprang med hunden! Kom lite vilse så vi var ute en hel timme. Epoxy tog årets första dopp i ett antal diken ;)

Då det var första gången jag sprang på mycket länge höll jag självklart ingen hög hastighet, men det kändes grymt skönt att få springa igen! Särskilt när jag kunde hålla min egen fart. Mindre roligt var att känna hur mycket sämre kondition jag har nu jämfört med för några år sedan. Nä, nu ska jag allt komma i form igen!

Så klockan tio hade jag hunnit äta, springa och duschat både mig och hunden med schampo och allt. Vilken känsla att kunna lägga upp sin dag som man själv vill. Därefter var det såklart plugg som gällde, med lite paus för tekokning och mailkollande. En härlig dag!


Gammal bild på Epoxy bland Uppsalas vårblommor



Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Om ni har samma föreläsare som vi hade, så är hon dessutom rolig på det viset att om man frågar något som man inte förstår, så upprepar hon det hon nyss sagt. Ordagrant. Fast mycket högre. Och om man fortfarande inte förstår, så höjer hon volymen ännu mer. Alltså, vi är inte döva, vi förstår bara inte, typ.

2010-04-15 @ 21:48:21
URL: http://lillamysan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0