Waiting 4 you

Känns fantastiskt skönt att ha helg! :D Bara två timmar i skolan idag eftersom vi hann klart med gruppredovisningarna igår..

Vi hade två föreläsningar, den första handlade om pågående forskning i Peru om virusinfektioner som drabbar lamor & alpackor. Föreläsaren var så vänlig att leverera en inbjudan till Peru, för oss att hjälpa till med detta projekt. Kanske till arbetet man ska göra i fyran. Jag kanske ska slå på stort och resa till Peru, vad tycker ni? ;)

Den andra handlade om bornavirus, som orsakar infektioner med neurologiska symptom hos olika djurslag, även kallat Bornasjukan (eller på katter: vingelsjuka). Fick se filmer med vingliga katter och en häst som gjorde utfall mot sig själv. Skumt!



Nu sitter jag vid YouTube och tittar på videor med animationer av hur virus livscykel ser ut Det är ungefär det jag orkar med just nu. Hur kan man vara så trött än fast man bara gått två timmar?! Har iaf fått se på förra årets virologitenta idag, den var bara typ två-tre sidor och inte alls svår. Så nu vet jag vad jag ska fokusera på att lära mig i första hand. Om jag får tid kan jag försöka lära mig lite mer ingående om alla sjukdomarna, det ryktas om att årets tenta ska vara mycket svårare pga ett annat upplägg. Men men, känns iaf som att jag har tid med Grönan imorgon! :D

Ska bli så kul att se älskling öppna mina presenter imorrn, har längtat efter det hela sommaren ;) Har ju lagt ned lite tid på dem, så jag hoppas att han blir nöjd! Och på bättre humör, har gått tungt för honom på jobbet i veckan så han har inte varit någon solstråle direkt men det ska vi ändra på i helgen!! :D Ikväll blir det fredagsmyyyys!

Kommentarer
Postat av: Inger

Hälsa födelsedagsbarnet!

Vi firade mormor igår. Hon fyller ju också den 12 september, men de har åkt till fjälls i helgen, så vi firade med tårta igår.

Ha en kul dag!

2009-09-11 @ 19:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0