Something's wrong

Jag vet inte varför men det känns bara väldigt fel just nu.

Jag borde vara nöjd med att få komma hem halv ett och kunna äta lunch i lugn och ro, gå ut med hunden i lugn och ro, plugga i lugn och ro... ja ni fattar. Inläsningstid är ju ett bra påhitt. Trots detta så känner jag mig som världens lataste människa idag! Har faktiskt kommit igång rätt bra med tentaplugget tidigare, så rimligtvis borde det vara enkelt att fortsätta, helt enligt min plan. Men icket. Orkade knappt släpa mig ut med hunden.

Och vad är det med honom sedan? Epoxy kräktes för en timme sen. Jag är ju inte särskilt kräkmagad av mig men det där var INTE fräscht! Ska inte gå in närmare på detaljer, men jag kan meddela att hans nya frysfoder (som ser ut och luktar som spya redan innan han äter det) når nya höjder av äcklighet när det kommer ut efter sex timmars vistelse i magsäcken. USCH! Sen att han kräktes IGEN en halvtimme senare, när jag hunnit torka upp det första, var inte okej alltså! 

På vår promenad till Ica för inhandling av smör, betedde han sig också riktigt skumt. Han hade så fullt upp med att gå fot att han inte hade tid att pinka! Istället bar han en bit av kopplet i munnen och gick så fint så. Okej, tänker ni, varför kan hon inte bara vara glad för att hennes hund går fint?! Jo, för att jag uppskattar att se min hund vara sig själv, för då vet jag att han mår bra. I det begreppet ingår att dra lite i kopplet, vilja nosa på varenda fläck och pinka 20 gånger per prommis. Vad har hänt??


Såhär vill jag INTE se älskade lilla jycken ;(

Middagen är förberedd, ska göra världens enklaste kycklinggryta. Tror ni jag orkar? Näe. Fast jag blir nog tvingad hursom, helst innan T kommer hem. Han hatar nämligen när man skär upp filéer. "Köper man dom hela, ska man äta dom hela" tycker han. Själv tycker jag att det faktiskt är godare i en gryta. Blir så maffigt med en hel filé med sås och potatis (som T vill ha det). Dessutom blir den ju drygare i grytan. Haha, jag låter precis som min mor, inser jag. Men det må väl vara hänt. Hellre låta som henne än som vissa andra pappskallar. Hah!

Just ja, höll på att glömma att beklaga mig över min envisa huvudvärk som har hängt kvar som en elak skugga ända sen i helgen. Kanske ska ta till de mer drastiska metoderna, som läkemedel till exempel. Men då ska det vara illa! ;p  
 

Kommentarer
Postat av: Mormor Ulla

Hej Stumpan!

Ja, Det är sant att man blir lik sin mor i mycket på både ont och gott. Mest gott tror jag. Du är i alla fall Hej då från ett disigt o grått norr.lik din mor när det gäller att ta till piller. Det sker i yttersta nödfall vad jag vet. Kroppen klarar ju av det mesta själv. Synd om Epoxy.Han skulle behöva lantluft tror jag, men han kommer igen ska du se.

2009-10-22 @ 12:29:06
Postat av: Sofie

Mormor <- Ja, jag tror också på mest gott ;)Hoppas Epoxy kryar på sig, vi ska ju tävla i helgen.. Här har vi det också grått och trist :(

2009-10-22 @ 13:21:18
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0