Lillebror

Det har blivit mycket hundsnack de senaste inläggen så jag tänkte nu istället berätta vad annars vi gjort i helgen ;)

I fredags kom älskling hem med sushi OCH chips, precis som om han läst mina tankar. Han sa att han hoppades att jag därmed skulle förlåta honom för att han inte dammsugit än som han lovat. Det gjorde absolut ingenting! ;) Åh, vad gott det var! Sushin allra mest, jag njöt av varje tugga och wow - vad wasabi är gott! Senare blev det också chips och guacamole, då vi såg Idol.



Igår efter WT:et, svängde vi förbi brukshundklubben och tränade lite slalom. Kan hända att vi apporterade liiite dummy också ;) Hem, åt järnmackor, drack nyponsoppa och såg film. X-men origins - Wolverine. Den var faktiskt inte så dålig.

Pluggade en del, T slappade, och jag roade mig med att kika på SKK:s Hunddata på hur det har gått för övriga deltagare i den stundande lydnadstävlingen (startlistan har nämligen lagts upp på hemsidan). Om ni så gärna vill veta så var det bara en av hundarna som fått första pris tidigare ;) Till sist såg vi fotbollen av nån konstig anledning - varken jag eller T är särskilt förtjusta i att titta på denna sport (hellre hockey). Så gick det ju som det gick också :p

Idag var jag uppe tidigt, duschade, kokade gröt och begav mig sedan till kyrkan. Efteråt hittade jag mina kära släktingar som hade supergoa kanelbullar med sig. Själv stod jag för kaffet. Trevligt värre! T hämtade mig, och på väg hem svängde vi förbi Arken, en djuraffär som vi aldrig brukar vara i. Tänkte köpa en ny klotång då vår gamla börjar vara slö, men T tröttnade på att vänta i kassan så länge så det blev ingenting.

Hem, bytte om och gick ut på prommis med kursare K och en dobermann. Lite bus blev det iaf, och Epoxy har sovit i princip sedan dess! Förutom att jag drog fram utställningskopplet en sväng, var ju huur länge sen som helst, men Epoxy var helt med på noterna. Han verkar faktiskt gilla det här med att springa bredvid och sen stå fint en stund. Lättförtjänta godisar tycker han antagligen ;)



När vi kom tillbaka gjorde vi egen pizza. Efter middagen ringde jag käre lillebror, var bara tvungen att höra hans röst då jag drömde mardrömmar om hans död inatt - usch vad jag grät i sömnen ;( Samtalet slutade med att jag lovade att återigen installera Diablo II på datorn. Tog en bra stund men sen spelade vi tillsammans! Fram tills nu ungefär. Hör snarkningar från soffan så jag tror jag ska överge datorn och väcka sötis istället. Kanske orkar plugga lite innan läggdags också om jag är riktigt duktig :)



Kommentarer
Postat av: lillasyster

när började du tycka om sushi? :O

läskig dröm.. jag har drömt att mamma & mormor försökt döda mig genom olika ritualer, det var så hemskt, haha. undra om det är nåt undermedvetet som gör att vi drömmer såna drömmar? drömmar kan ju betyda nåt särskilt..

2009-10-13 @ 21:41:47
Postat av: Inger

Drömmar är ju knappast sanna och det är ju bara bra om man blir påmind om sina nära och kära ibland. Här är vi sjuka både jag o pappa så vi lägger i varsin säng med feber. Samuel har varit gullig och lagat middag idag.

2009-10-14 @ 19:38:24
Postat av: Sofie

lillasyster <- åh, sedan första gången jag åt det! :) Man drömmer oftast om sånt man har har tänkt på under dagen. De är helt enkelt ett sätt för hjärnan att bearbeta dagens intryck. Fast ibland funderar man ju...



Inger <- Stackars er som är sjuka, jag har känt en förkylning på väg flera gånger, men lyckats hålla undan den mha Echinagard. Det fungerar faktiskt! Krya på er iaf..

2009-10-15 @ 15:25:47
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha men NÄR åt du första gången då? :D

2009-10-15 @ 20:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0