Dystert

Vad kan jag säga, allt är bara så grått just nu.

Till och med på lokalnyheterna imorse pratade de om hur rått det skulle vara ute, hög luftfuktighet och kallt. De vackra höstlöven har nu fallit så färgerna är borta. Men inte är det tillräckligt kallt för att snöa. Har sett lite hagel, that's it. Inget vitt på backen än inte, gräsmattorna är fortfarande gröna och växande - de klipps alltså än!!

Inte riktigt vad jag är van vid hemifrån. Där har man ju snö senast i oktober. Snö som ligger kvar alltså. Det ljusar upp, ger julstämning, och gör faktiskt att det känns mer ombonat ute. Man fryser inte helt enkelt. Som kursare I sa igår (hon är från Umeå): kylan tränger in så långt att man aldrig blir av med den, man känner sig konstant frusen!

Så när jag cyklade hem efter labben, kände jag mig allmänt deppig. Mina labbkamrater mest pratade om Phlugan. De som inte ska gå, ska servera. Kanske ska nämna att Phlugan är veterinärmötets stora sittning, klädkod smoking. Lite finare alltså. Serveras enligt tradition (ja sådana ÄR viktiga för veterinärer) svartsoppa till förrätt. Huvudrätt gås. Sen så är det massor med tal, spex och sånt också.



Egentligen hade jag inte alls lust att gå, men samtidigt fick jag höra att älskling skulle jobba över ikväll, och dessutom behöva jobba imorgon. Som om inte det vore nog har han blivit sjuk också, så jag antar att han kommer sova när han inte jobbar. Suck.

Sa jag att jag mår bättre nu? Nu värker det mest bara i armen och lite i nacken/huvudet. Hörde av flera andra i klassen att de fått samma symptom efter vaccinationen. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv än E:

"När jag kom hem blev jag alldeles trött och fick ont i hela kroppen. Jag blev liksom stel. Så jag gick och la mig och sov i flera timmar. Sedan gick det över!"

Hursomhelst så funderade jag på hemvägen över hur jag skulle kunna förbättra stämningen hemma. Ingenting är bättre än en städad lägenhet enligt mig, så jag ska försöka röja så mycket jag bara orkar. Sen kom jag på den bästa idén av alla. Men det får ni höra mer om senare ikväll, om allt går som det ska vill säga! Hah, vilken cliffhanger alltså ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0