Viktigt samtal

Har suttit hela kvällen med telefonen i närheten och väntat på ett viktigt samtal.
Jag finns nämligen uppskriven på jourlistan för fölvakt på hästkliniken denna kväll!
Nu börjar tiden dock rinna ut, när klockan slår 23 känns det inte längre som någon mening att jobba en enda timme. Synd, för jag hade sett fram emot att få arbeta lite praktiskt. Sedan så vet jag att de som fått jobba där, ofta blir uppringda om fler pass. Jag får iaf en till chans på söndag, 8-16 har jag "jour" igen.


Lite mer livskraftigt föl än dem på kliniken...

Annars så har jag fullt upp med förberedelserna inför spexet på måndag. Spexet är verkligen superbra och ambitiöst med tanke på att vi började för ett par veckor sedan. Att nästan alla våra lärare har anmält sin närvaro gör inte saken mindre spännande. Äldrekursarna har berättat att lärarna aldrig brukar komma på amöbaspexen. Kanske ett tydligt bevis på att vi är så omtyckta som lärarna ibland vill påskina. Mången fina komplingar har sluppit ut under året - inte bara på grund av våra rekordhöga resultat på tentorna och vår höga närvaro, utan också med tanke på hur trevliga alla är. Vi har verkligen en god sammanhållning, man kan i princip prata med vem som helst i klassen och få trevliga svar.

Det glädjer mig oerhört att jag har fått förmånen att inte bara tagit mig in på veterinärlinjen, utan också lyckades hamna i denna fina klass! :D

Fick tillbaka tentan idag också. Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men för första gången i mitt liv har jag skrivit ett prov och fått EXAKT den poäng som behövdes för godkänt! Kanske beror på att jag knappt pluggade något innan men.. jag trodde på något sätt ändå inte att det skulle vara så nära. Har hört äldrekursare säga att om man får den poängen har man pluggat perfekt. I vår klass är det dock inte den allmänna hållningen. Särkilt de tjejer jag brukar plugga med strävar snarare mot full pott. Men som sagt, jag ska göra allt för att komma ikapp med fysiologin i sommar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0