Motvind

Ibland känns det som att man cyklar i motvind. Det gjorde det för mig idag, med hårda snöflingor i ansiktet dessutom. Men jag hade sådan tur att motvinden var ett verkligt väderfenomen som jag slapp när jag kom hem till lägenheten. För andra är motvinden något man måste kämpa mot genom livet. Så otroligt många människor går igenom svårigheter varje dag. Jag mår dåligt när andra mår dåligt, empati kallas det visst och ska väl vara en god egenskap - men i mitt fall går det ibland till överdrift. Till exempel kan jag inte se människor gråta på tv utan att börja lipa själv. Det är så frustrerande att inte kunna stoppa det!

Ett annat exempel är när min kära sambo kommer hem från jobbet med diverse skador, vilket händer allt som oftast. Det gör så ont i MIG när jag ser såren! Trots att han själv kanske inte har särskilt ont. Missförstå mig rätt, jag har inga problem att se sår, blod och liknande, jag mår inte dåligt på det sättet. Men när det gäller någon som står mig nära känns det lika mycket i mig.

I helgen drabbades en av våra vänner hemifrån av en olycka. Precis som för några veckor sedan (när en bekant gick bort) känner jag mig ganska maktlös som är härnere, när mina vänner där hemma så väl skulle ha behövt en hjälpande hand. Jag vet att min kära vän mår dåligt men det finns inget jag kan göra åt saken. Men ni ska veta att jag tänker på er varje dag! 



Hemma i Storuman är snöskoterkörning en stor del av livet för många. Särskilt bland våra vänner, eftersom vi själva har så stort intresse i just detta. Många tävlar också på skotern, vilket såklart är en väldigt rolig hobby men höjer samtidigt skaderisken rejält. På varje tävling är det alltid någon som kraschar och gör illa sig mer eller mindre. Jag är så glad att jag inte har behövt se min älskade sambo tävla. Iaf inte än så länge, han säger att han vill tävla någon gång. Jag vill verkligen inte behöva se honom bli skadad! 

Min egen pappa tävlar också men på gamla veteranskotrar som inte alls går lika fort som de nya maskinerna. Därför känns det tryggare att se honom tävla! Och kul är det också! Jag har faktiskt själv varit med och kört en gång för länge sedan, kul men riktigt jobbigt :) Bilden är från årets upplaga av Burkacupen - nordens största veteranskotertävling. Skotern har han mekat ihop på egen hand. Tyvärr har han inte fått den att gå som den ska, men helgen då han och mamma var nere och hälsade på oss köpte han en ny (gammal) skoter på vägen hem. Hoppas han kan sopa banorna med den! ;D Förra året blev han trea i sin klass i cupen.

Kommentarer
Postat av: lillasyster

Sätt tobias på en gammal veteranskoter så får du förhoppningsvis hem honom hel.. ;)

2009-03-13 @ 15:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0