Kvällspyssel

I veckan har jag ägnat mig åt pappersgöra medan älskling varit ute i garaget och skruvat i skotern på kvällarna. Skönt att rensa och sortera bland alla papper innan det är dags att göra i ordning kontoret på riktigt. Just nu har jag bara ett skrivbord där och ingen plats för allt som ska in. Kan lova att det finns massor med pärmar och böcker efter 5,5 års universitetsstudier!

Blev lite full i skratt när jag hittade dessa lappar som fanns kvar efter min allra första termin på veterinärprogrammet, när jag skulle plugga in alla aminosyror. Kan inte säga att jag har använt informationen särskilt mycket i yrkeslivet ;-)


Idag har jag kastrerat katter utan sköterska då nästan alla är sjuka. Alltså gjort allt från att ge sedering, raka, tvätta, plocka fram grejor, smärtlindra och såklart utföra själva kastreringen. Tog lite längre tid! Tur att jag inte hade så många inbokade.. Imorgon är vi bara två veterinärer men förhoppningsvis nån fler sköterskor. Sen är det helg! 

Helgens planerade skotertävling är inställd så då passar vi på att bara vara hemma tillsammans. Ska bli skönt! För sen är det skotertävling varje helg ända fram till påsk. Puh! Nej nu ska jag gå isäng för att vila mig i form, vill inte bli sjuk jag med..

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad kul att du har börjat blogga igen! Jag brukar läsa dina gamla inlägg och få lite motivation när jag sitter med tentaplugget. :)

2015-03-08 @ 19:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0