Veterinär vardag

Puh, vissa dagar på jobbet tar verkligen musten ur en! Idag var en sådan dag.. Ligger på soffan och laddar upp energi för att ta tag i att sortera posthögen som bara växer. Måste verkligen sätta upp en "Ingen reklam"-skylt på postlådan innan jag drunknar!

Hittills har mina arbetsuppgifter som veterinär gått åt precis det håll jag önskade. Mina intresseområden är främst hud och kirurgi, jag har i princip 30 % hudpatienter och så har jag fått ansvaret för kastrationsdagarna där vi kastrerar hon- och hankatter. Det känns fantastiskt roligt! Snart får jag börja ha "riktiga" operationsdagar också på schemat, ska bli så kul! 

Att få utvecklas så mycket men ändå i lagom takt gör att jag trivs väldigt bra med mitt nya jobb, sen att mina kollegor också är nöjda över att bli avlastade just vad gäller dessa områden känns som en stor bonus! :-) Visst är det väl ganska fantastiskt att nu få leva i drömmen som jag burit med mig i nästan hela mitt liv, särskilt att det yrket jag bestämde mig för vid sex års ålder passar mig så bra idag.. Fascinerande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0