Solskensglädje

I helgen fick jag ääääntligen se den efterlängtade solen. Helt underbart! 

Älskling kom hit med flyget i torsdags, tog hem hämtmat från Paltzerian som jag passerar på hemvägen (bor man i Pite så gör man) och så såg vi en film. Mys på hög nivå! Sen på fredagen kom han och hämtade mig efter jobbet och så åkte vi raka vägen hem till svärföräldrarna. Där blev vi bjudna på en riktigt god middag och trevligt sällskap, droppade in fler folk efter hand så det var kul!

På lördagen åkte vi iväg till Gargnäs tillsammans med A och lilla F för att titta på veteranskotertävling, Tobias brorsa dök också upp senare. Vi hade ett helt fantastiskt väder! Passade på att smida planer inför kommande skotersäsong, ska bli spännande och jag är så lycklig över att återigen befinna mig i norra delen av Sverige! 


Lördagkvällen spenderade vi hemma hos A och hans familj, tillsammans med skoterförarna. Vi åt smulpaj, lekte/myste med F och bara hade det allmänt trevligt. 

Sen på söndagen åkte vi iväg till T:s farmor och farfar, firade födelsedags"barnet" och åt köttsoppa i den nyinvigda grillstugan. Passade på att sola en stund i finvädret också! 




Efter den samvaron åkte jag och T iväg på eget äventyr, höll på att sluta illa men vi löste situationen och tog oss till slut fram till målet, ett skotergarage med tillhörande familj. Efter ca 2 min i garaget fick jag nog och gick ut i solen igen och umgicks med övriga familjen istället, mycket trevligt! 

Till sist var det dags att åka tillbaka till Piteå igen, vi hann med en mysstund i soffan innan T var tvungen att få skjuts till flyget. Nu är jag alltså ensam igen, men dagarna går snabbt och på torsdag ses vi igen! Till helgen är det dags för nya äventyr, då kommer mina kära föräldrar hit, längtar! :-)


Kommentarer
Postat av: Ulla Strindell

Hej!
Du såg ut att må gott i solen. Ett fint väder hade vi förra helgen men nu toksnöar det. Kram.

Svar: Hej! Det kan jag lova! Snart ses vi! :-) Kram
ofiie.blogg.se

2014-03-20 @ 22:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0