Showig helg

Så var en ny helg här igen, veckan går otroligt fort när min andra hälft åker söndag kväll och kommer åter torsdag eftermiddag. Känns riktigt bra! 

Igår kom dessutom mina föräldrar på besök till vårt radhus för första gången. Jag jobbade såklart, när jag slutat stod dem utanför och väntade på mig. Passade på att visa dem runt på kliniken, innan vi åkte hem till T som hade varit otroligt duktig under dagen och målat klart vårt gästrum samt fixat lite inredning. Plus att han lagat supergod middag, man blir ju bortskämd! Lax på planka med blomkålsmos, sparris och vitvinssås, mums! Till efterrätt åt vi fruktsallad och till kvällsvickning ostbricka, chips och nötter. Behöver jag säga att min mage stod i fyra hörn?! :-)


Imorse vaknade jag vid sju av ett strålande solsken. Jag och mamma gick på hundpromenad i finvädret, när vi kom tillbaka stod frukosten uppdukad med american pancakes. Bortskämd som sagt! ;-) 

Efter frukost åkte föräldrarna direkt in till Luleå medan jag och älskling passade på att mysa i soffan framför en film. Sen var det dags även för oss att åka till staden för en spännande föreställning på lillasysters skola. De uppförde en pjäs kallad Picknick på slagfältet, en mycket absurd berättelse. Kul att se syrran och hennes klasskompisar uppträda! 


Nu sitter jag i bilen och är supermätt igen, på väg mot hembyn stannade vi och åt på en grekisk restaurang, jag och T, mamma och pappa samt syrran med pojkvän. Blev ett välda åkande då lillebror har huvudrollen i en musikal imorgon, det vill jag absolut inte missa! Så imorgon efter ett besök hos kära mormor åker vi till nästa stad och ser musikal, sen drar vi tillbaka till Piteå igen så att T hinner med flyget tillbaka till Uppsala. Mycket farande son sagt, men det känns redan som att jag har haft en lång helg och ändå är det mycket kvar att uppleva. Härligt! :-) Nästa helg blir det dock "bara" en tripp till Luleå och hjälpa syrran att flytta :-P


Kommentarer
Postat av: Ulla Strindell

Ja, du lever ett underbart liv. Älskad sambo, kära syskon, underbara föräldrar, busvovven Pox och en mormor som älskar dig. Livet är bra gött.

Svar: Det är verkligen sant, känner sådan tacksamhet över allting! Älskar dig med!
ofiie.blogg.se

2014-03-23 @ 22:14:05
Postat av: Inger

Tack för en härlig helg!

Svar: Tack själv!
ofiie.blogg.se

2014-03-24 @ 22:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0