Att få spendera tid med fina människor i Hemavans sommarvärme

Efter att min älskade fästman åkt tillbaka till Uppsala igen efter semestern, bestämde jag mig rätt impulsivt för att följa med kära mormor och hennes R upp till fjällen över helgen. Det beslutet är jag väldigt glad för! Vi hade en helt fantastisk helg tillsammans, i ett heeelt fantastiskt väder! Har ALDRIG känt sådan värme uppe i Hemavan förut, solen gassade och det var 26 grader i skuggan – kommer aldrig glömma dessa dagar.

 

Kom från Vännäs på fredagskvällen, fick god middag hemma hos mormor (mumsiga pajer som hon bakat), och medan de packade i husbilen gick jag en sväng med hunden och plockade lite hallon. Sen åkte vi upp till Hemavan, platsen jag älskar och som jag nu äntligen skulle få visa mina fina vänner! När vi kom fram och hade packat upp oss, tog vi en promenad ned till dammen. Var så vackert med dimma över myren och vattnet! Provkastade lite med mitt älskade UL-spö, men det var så lite vatten i ån och fiskarna verkade inte alls på hugget. Så vi gick in och åt ost och kex istället. MUMS!!

 

På lördagen åkte vi ned till Tärnaby då det var Gränshandelsmarknad under helgen. Epoxy fick bada innan vi gick in på marknaden för att han inte skulle bli helt överhettad. För varmt var det! Hade en tunn bomullsklänning på mig och kände mig överklädd :p Gick runt några varv och handlade egentligen inte så mycket, några nystan med babygarn för 10 kr styck bara, förutom mat och fika då såklart ;)

 

Efter marknaden åkte vi tillbaka till stugan igen, där vi tog ut båten och åkte på en fantastiskt härlig tur till mina smultronställen! På grund av det låga vattenståndet, var jag tvungen att vada in båten till Bäckavan. Upptäckte då att vattnet oväntat nog var varmt! Så tro det eller ej, men jag badade i bäcken som rinner ned från fjällen. Och om ni inte tror mig kommer här ett fotobevis ;)

 

 

 

När vi gick ned till båten igen och skulle vada ut igen, kändes vattnet nedanför bäcken som rena rama badkarsvattnet – kunde såklart inte låta bli att bada mera! Simmade iväg med hunden, medan R styrde ut båten. Hur härligt som helst!! :D Efter båtturen startade vi grillen, älgkött stod på menyn och det var fantastiskt gott.. Resten av kvällen slappade vi framför teven och bara myste. På söndagen städade vi stugan och åkte hemåt igen, för jag hade nämligen fler planer för helgen. Övertalade pappa att följa med och plocka hjortron, och farfar hängde också med på ett hörn. Fanns hur mycket som helst!! Själv fryste jag in alla bär när vi kom hem, för framtida behov ;)

 

Kommer att minnas den helgen med glädje och värme, och behålla de fina minnena i mitt hjärta för alltid. Är så otroligt tacksam för att ha så fina personer i mitt liv, och jag värdesätter verkligen all spenderad tid med dem! <3

 

 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla Strindell

Hej!
Kära du jag har inte varit inne på din blogg sen jag vet inte när. Så fint du skriver och vilken underbar helg vi fick på ditt smultronställe. Vilken fin bild på älsklingen min. Kan nästan känna värmen ´vi hade bara genom att se dig bada och båtturen vi gjorde var helt magisk. Tusen tack för att du tog oss med.

Svar: Jag har ju inte varit särskilt aktiv om jag säger så :-P Är också glad över bilderna, annars skulle den helgen bara kännas som en härlig dröm. Tänk vad vi fick uppleva! :-D Tack själv!
ofiie.blogg.se

2014-03-12 @ 22:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0