Att få kvalitetstid med älskling och fina människor

Jag hade en riktigt bra helg! Så länge jag får spendera tid med den bäste är jag nöjd ;)
 
Fredagskvällen var vigd åt MYS! Först var vi dock ute och gjorde rätt för myset, då vi löptränade ca 8 km i bra tempo, varav nån kilometer gick i riktig terräng. Det var så otroligt härligt! Benen kändes pigga hela vägen och flåset bra, spurtade sista kilometern. T har bättre kondis än nånsin, han sa att han skulle kunna vända tillbaka och springa samma sväng igen. Jag är dock inte så bra ännu :p
 
Efter träningen kändes det som vanligt underbart av alla endorfiner. Passade på att laga maten, och sen fick vi sätta oss ned och njuta av tacos på älgfärs och en bra (om än något förutsägbar) film, Olympus has fallen. Finns inga bättre fredagskvällar än dessa enligt mig! :)
 
På lördagen låg vi och drog oss länge, blev plötsligt bråttom att hinna in till BMC till halv elva då mitt försök skulle göras. Tur att handledaren hade försovit sig och kom samtidigt som oss ;) T följde nämligen med för att få lite inblick i vad det egentligen är jag sysslar med och vart. Efter försöket åkte vi in till stan och satte oss på bästa caféet, Güntherska Hovkonditoriet, där vi åt goda smörgåsar och toscapajer - så gott! Solen sken och temperaturen låg på runt 20 grader, tala om idylliskt :)
 
Vi åkte iväg en sväng på favoritklädaffären just nu, nämligen Lager 157, där vi båda fyndade fina kläder. Problemet med att gå ned i vikt är ju att de gamla kläderna blir för stora. Ett par leggings, två par jeans och två fina toppar för 600 kronor, jo jag tackar! Jeansen var ursnygga och hur sköna som helst, jag är skitnöjd! ;)
 
Efter shoppingen åkte vi tillbaka in på stan för att kika på buggtävlingen som vår klubb höll i under Kulturnatten. Åh, vad roligt det var att se! Blev riktigt peppad inför kursstarten av vår allra sista buggkurs här i Uppsala, mest troligt. Det sista som hände var att de riktigt duktiga paren hade en uppvisning, där de tävlade mot varandra i "fri stil", vilket innebar både humoristiska, komplicerade och rent av akrobatiska rörelser. Den uppvisningen gjorde hela min dag - om jag hade dött den dagen hade jag dött lycklig!
 
 
Från buggtävlingen åkte vi direkt ut till T & M där vi var bjudna på grillmiddag.  Vi stod dock för själva huvudrätten, då vi hade tagit med oss marinerad regnbågsfilé - blir så sjukt gott att grilla!! Fick även träffa deras grannar, som också åt med oss, för första gången. Mycket trevligt! Deras lille baby var också med och förgyllde tillvaron med sin söthet. För att inte tala om lilla J som charmade in sig totalt med sina kramar. Efter middagen spelade vi spel, Vuxenpoäng hette det. Rätt kul faktiskt! Visade sig att min och T:s "riktiga" ålder var 19 år. Inte så många vuxenpoäng än alltså ;)
 
På söndagen åkte jag ut själv till BMC på förmiddagen, på eftermiddagen fick vi besök av S & D som var i Uppsala bara över dagen. Jag hade bakat världens godaste morotskakemuffins, åh så gott det var!! Efter fika och trevlig pratstund åkte de vidare och vi begav oss ut för löpträning. Denna gång gick det dock sämre för min del. Benen kändes blytunga, och när vi skulle avsluta passet med backintervaller, höll jag på att ramla i backen. Var riktigt yr! Insåg att jag inte druckit annat än en tekopp precis innan löpningen, fy på mig! Resten av kvällen ägnades åt att tvätta kläder varvat med tevetittande. Skönt avslut på en helt perfekt helg! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0