Macro-lek

När jag fotograferar vill jag ha god tid på mig att ställa in mina inställningar, men ändå vill jag fota det som är levande.. Byggnader är absolut inte min grej! Blommor däremot tycker jag väldigt mycket om att fota, dessutom fascineras jag enormt mycket av hur mycket detaljer som kan rymmas i något så litet. Mitt teleobjektiv har en macrofunktion för att fotografera just små detaljrika objekt, så att använda det på små blommor passar mig utmärkt!
 
Jag tycker själv inte att jag är särskilt bra på att fotografera, men jag kör i alla fall kameran på helt manuellt läge och ställer in ISO-tal, bländare, slutartid och fokus själv. Det finns så mycket att lära sig, hittills har jag dock lekt fram allt jag kan. Analyserar inte bilderna särskilt mycket, det skulle vara roligt att se sitt fotograferande utvecklas mera, vilket nog skulle vara fallet om jag såg till att läsa på mer i teorin. Jag har ju dock som ni vet en hel del annat för mig, men i sommar innan jag ska börja jobba kanske jag hinner med :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0