Kvackfest, grillning & finbesök

Detta inlägg ville inte riktigt ta sig i väg i måndags :(
 
Vilken rolig och intensiv helg vi har haft! Och vilket avslut sen, med att Sverige vinner VM-finalen i hockey, kan inte bli mycket bättre :D
 
I fredags hade vi klassfest, eller rättare sagt Kvack-fest. Vi ville fira att vi för första gången får jobba som veterinärer i sommar, alltså om bara några veckor nu.. De flesta jobbar på distrikt sin första sommar, vilket lite fult kallas att kvacka - därav namnet på festen! Vi åt god mat som Wallins ordnat, dvs. restaurangen som ligger precis bredvid skolan. Personalen kom in och tackade oss för alla dessa år och sa att de kommer sakna oss (alla större veterinärfester hålls inne på Wallins och de anlitas för all catering). Buhuu!
 
Under hela sittningen fick vi underhållning i form av sång från klasskamrater och yngrekursare, och så fick vi se filmsnuttar av de olika spexen vi gjort under årens lopp. Riktigt kul! Jag var dock väldigt trött efter alla sena kvällar, och efter att ha varit iväg på två kurser senaste veckan - försökte pigga upp mig genom att dricka en massa te ;) Lyckades hålla mig vaken tills älskling kom tillsammans med V & E på släppet, då de hade ätit sushi hemma hos D. Vid halv ett orkade jag inte mer, utan körde hem pojkarna..
 
I lördags vaknade jag, trots den sena kvällen, klockan 07.00 pigg som en lärka! Hämtade datorn och satt i sängen och renskrev föreläsningsanteckningar. Har en hög efter extrakurserna, och det tar TID! Så det ägnade jag mig åt tills älskling hade hunnit vakna och gjort frukost åt mig vid elva :) Sen gick jag en promenad med hunden till skolan, hämtade cykeln och cyklade med honom hem igen. Efter det hann vi mest bara städa lite innan det var dags att åka iväg till L & E! Vi såg hockey, sen ännu mera hockey, och så grillade vi och hängde utomhus i solen ända tills det var dags för Eurovision. Vilken mysig dag/kväll med bra sällskap i finväder!
 
 
Igår passade vi också på att ligga och dra oss länge på morgonen, men sen blev det lite bråttom upp och fixa i ordning då vi fick veta att Tobias föräldrar var på väg hit! De hade nämligen spenderat helgen i Stockholm, för att fira en kommande födelsedag :) Så de kom hit, vi hängde här en stund innan vi drog ut på stan till bästa Guntherska hovkonditoriet såklart! Provade en toast skagen på surdegsbröd, grymt gott! Och så hemgjorde blåbärs- och vaniljglass på det, helt fantastiskt.. Sa jag förresten att vi satt ute i solen på uteserveringen? Så härligt! 24 grader varmt ;) Tur Epoxy är värmetålig, han låg i skuggan under bordet och hade det bara fint :)
 
Efter en lång stund på caféet, begav vi oss iväg för att besöka Uppsalas bästa affärer i vårt tycke: Lager 157 för kläder, XXL sport för frilufts- och sportgrejor, och sen Media markt för elektronikprylar. Perfekt! Sen åkte svärföräldrarna mot Norrland igen, och vi drog hem till lägenheten. Tobias tog en lång powernap medan jag satt bredvid honom i sängen och plöjde anteckningar igen. Allt blir mysigt bara man får vara tillsammans! :) Sen väckte jag älskling och bad honom fixa middag, och godaste kokos- och mandelpannkakorna blev vi bjudna på då! Pannkaksmästaren är han faktiskt :) Sen var det hockeyfinal, och jag gjorde Mango Lassi i periodpausen. Kan inte säga annat än att vi har haft en helt grym helg! Har fått massor med energi inför veckan, trots lite sömn :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0