Från mörker till ljus

Har haft några riktigt jobbiga dagar i skolan och allt har känts otroligt tungt, men nu är denna kurs ÄNTLIGEN slut! Visst, vi är inte godkända ännu eftersom lärarna ska hålla på att peta med småändringar i våra grupparbeten i all evighet, men nu känns det i alla fall som att de har tänkt godkänna oss inom en rimlig framtid. Hoppas jag! Måste faktiskt bli godkänd för att få jobba som veterinär i sommar.. Solsken, värme och vackra vårblommor gör att ljuset sakta återvänder i vardagen, det tackar jag för!

 

Här hemma har vi fullt hus med ungdomar som jag och Tobias har tagit under våra vingar. Lillasyster & hennes kompis R åker hem igen på fredag medan pojkvännen V ska bo kvar här i tre månader då han ska gå kurs här i Uppsala. Kommer nog bli lite påfrestande att ha en inneboende så länge med tanke på att vi bor på 49 kvadratmeter, med bara ett sovrum, vardagsrum och kokvrå. Men det löser sig nog! Moster har lovat att vi får lämna bort honom dit när vi vill ha egentid, haha ;)

 
Nu har jag i varje fall långhelg, torsdag och fredag har vi ännu ingenting planerat, medan lördag och söndag är vigda åt onkologikurs på Strömsholm för min del. Det ska bli spännande!
 

Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Håll ut;)

Svar: <3
ofiie.blogg.se

2013-05-08 @ 23:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0