Vårtecken?

Det är strålande sol ute, den värmer faktiskt så pass att jag valde att cykla hem från skolan utan vantar för första gången i år. Det drog lite kallt, men när jag sedan såg en fjäril på vägen kändes det som en bekräftelse på att våren faktiskt är på väg, trots kylan som dröjer sig kvar. Själv älskar jag våren, helst ska dock snön ligga kvar så länge som möjligt så att jag kan åka skidor och köra snöskoter. Här i Uppsala är det för lite snö för det, men vad gör det när vi åker till FJÄLLEN imorgon! :D
 
 
Idag på förmiddagen var det äntligen dags att redovisa besättningsutredningen som vi har ägnat så mycket tid och energi åt senaste veckan. Djurägarna var närvarande, liksom en hel drös med lärare och doktorander. Jag var sjukt nervös eftersom vi (jag och kursare A som haft ansvar för reproduktionsdelen) helt oväntat fick en massa långa, negativa kommentarer igår kväll från en handledare, som hittills bara varit positiv. Vi fattade absolut ingenting av hennes kritik eftersom vi hela tiden fört en dialog med henne om hur vi skulle uttrycka oss, och de sista ändringarna vi gjort var efter hennes förslag. Så jag blev väldigt stressad över att försöka ändra om en massa igen trots att vi inte förstod på vilket sätt, och vi visste inte heller vad vi skulle våga säga på redovisningen. Efteråt sa hon i alla fall att det muntliga var bra, och att vi skulle få nya kommentarer på det skriftliga så fort hon hade läst igenom den nya versionen.
 
Så nu har jag suttit vid datorn sedan jag kom hem och väntat på ett mail, men ingenting kommer.. Väldigt dålig stil det här tycker jag! Vi är nämligen de sista personerna som ska lägga till våra ändringar, sen ska slutversionen av hela utredningen mailas till huvudhandledaren. Har skickat ett mail och frågat när kommentarerna kommer, hoppas verkligen att de skyndar på nu! Medan jag väntat har jag i varje fall läst igenom hela besättningsutredningen igen, och läst igenom föreläsningarna vi haft inom gris under blocket. Det vill säga, föreläsningEN. Fattar inte vad tentan imorrn kommer att handla om egentligen?! Nåja, hörde att de flesta i den andra gruppen som skrivit motsvarande gristenta, hade varit färdiga efter 20-30 minuter. Alltför svår kan den ju inte vara om den går att skriva så fort. Hoppas på det i alla fall, för jag har ALDRIG tidigare pluggat så lite inför en tenta!
 
Nej, nu tror jag att jag ger upp det här väntandet, jag tänker gå ut med hunden istället innan solvärmen försvinner. Ska ju hinna med en massa annat ikväll också - laga mat, diska, packa i ordning det sista, och så ska jag åka och bugga för första gången på tre veckor - det ska bli så kul! Imorrn, efter att tentan är skriven och T har jobbat färdigt, är det äntligen dags att sätta sig i bilen och bege sig uppåt landet igen! Åh, vad jag har längtat till dig, fjället!
 
Bilder från påsken 2011 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0