Mål uppnått!

Igår kväll funderade jag länge och väl om jag skulle bege mig ut i blåsten och springa.. Efter att ha sett klart alla missade Ponnyakutenavsnitt och virkat några rutor kände jag mig laddad! Så jag begav mig ut, benen kändes pigga och flåset riktigt bra så jag satte upp en bra fart som kändes passande. Efter 4 km låg jag fortfarande på 4,30 min/km och kände mig lika pigg så jag fortsatte springa trots att intervallet bara var 20 min långt.. Råkade springa fel men ville inte stanna av med tanke på att det var så kort bit kvar, så jag fortsatte och försökte leta mig mot elljusspåret igen. Efter 5 km var jag dock helt vilse i pannkakan, men jag hade i varje fall nått mitt mål att kunna springa 5 km på under 25 minuter! Och det var inte ens jobbigt! Wohoo!!
 
Jag har nu snart fullgjort min fjärde vecka i träningsprogrammet, av 12 veckor. Tänk om utvecklingen fortsätter i samma takt, kan inte riktigt föreställa mig hur det kommer att kännas då innan sommaren. Skön tanke ändå! Under februari månad har jag förresten sprungit 4,5 mil. Den siffran kommer att ha ökat betydligt efter nästa månad - med tanke på att jag bara senaste veckan sprungit 2,1 mil.. Häftigt tycker jag!
 
Blev dock inte så kul när jag skulle försöka hitta tillbaka, gåendes i fuktiga kläder i den isande vinden. Hu, vad kall jag blev! Hittade tillbaka efter en stund, men när jag då skulle springa sista 2,5 km till kliniken fick jag jätteont i sidan och fick gå en bra bit innan jag kunde jogga lite försiktigt igen. Fattar inte varför, samma sak hände i måndags under kanske 2 km. Har inte haft håll på evigheter innan! Kanske kan det bero på att jag äter sämre här, finns inte så bra möjligheter att laga mat så det har mest blivit sallader.. Hursomhelst var jag väldigt frusen när jag kom tillbaka, låg länge helt under täcket med pyjamas och tjocksockar innan jag lyckades somna. Saknar min källa till värme där nere i Uppsala!
 
Idag är det torsdag, vilket betyder att imorgon är dagen jag ska åka HEM till byn och min familj. Åååh, vad jag längtar! Dagarna här känns veckolånga eftersom det händer helt nya saker hela tiden, träffar nya människor och måste fokusera stenhårt jämt. Känns faktiskt som att jag har varit här en månad ungefär! Så nu önskar jag faktiskt mest av allt att den här dagen ska gå snabbt så jag får sätta mig på bussen hemåt snart!
 
Till sist vill jag bara skicka en hälsning till en fin kille som fyller 6 år idag, nämligen Epoxy! Idag har han fått bo i fikarummet på Tobias jobba och blivit matad med äpple, så han är nog nöjd med dagen ;) Puss på min hund!
 

Kommentarer
Postat av: Inger

Grattis Epoxy!

Svar: Epoxy säger tack ;)
ofiie.blogg.se

2013-03-08 @ 09:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0