Helgen

Blir en snabbversion av det långa inlägget jag skrev förut om helgen som jag spenderade hemma, eftersom det långa jag skrev försvann ;/
 
På fredagen fick jag sluta lite tidigare för att hinna med bussen hemåt. Väl framme stod lillasyster & V och väntade på mig, blev så glad över att se dem! Sen åkte vi hem till mormor där kusinerna var, så jag fick kramas och prata mera. Hem för att äta en sen middag och prata lite till innan det var dags att sova.
 
Tidigt på lördagsmorgonen åkte vi till Lycksele för att se lillebror köra dragracing med veteransnöskotern. Underbart väder, fina gamla skotrar, tvåtaktsrök i näsan - jag njöt i fulla drag! Det spelade mindre roll att lillebror åkte ut i första heatet, när vi hade det så bra ;) Hann se lite SM i armbrytning inne på skolan också. I pausen åkte jag med mina föräldrar för att titta på soffor, slutade med att vi hittade den perfekta soffan och slog till på både den och ett superfint soffbord!
 
 
När vi kom hem kom bästa I till mig och hängde med mig ut på skotern. Hann just så pass komma fram när vi mötte lillasyster med flera som var på väg hem igen, typiskt! Slog följe med dem tillbaka, och gick istället hem till I och hade en trevlig pratstund där istället. Träffade lille E som var så blyg - blir nog bättre i sommar när vi får träffas mera :)
 
Sen vare dags för god middag hemma (mammas mat är bäst), varpå gästerna började strömma in för att fira lillebrors 18-årsdag. Lämpligt nog var vi 18 personer hemma! Vi mumsade på banoffepaj, chokladcrispkaka och äppelpaj, fram tills det var dags att se Melodifestivalens final. Då var det bra timing att vi hade med oss en ny soffa hem! Ändå fick vi ställa fram stolar :p Men finns det hjärterum...
 
 
På söndagsmorgonen klädde jag på mig för att springa, men då det var -15 grader bäddade jag ned mig i nysoffan under ett par filtar, och åt frukost framför Vinterstudion. Sen kom mamma med idén att äta upp lite pajrester, vilket jag såklart ville, och så drack varm choklad med vispgrädde till - mums! Efter en stund hade solen kommit fram och temperaturen sjunkit till -10 bara, så då begav jag mig ut! Skönt med sol i ansiktet, men det gick riktigt tungt att springa.. Efter löpning och duschning följde jag med på församlingsmöte på Fillan, skönt att få vara där bara så mitt mellan jul och påsk för ovanlighetens skull!
 
Till sist gick jag och I ut på prommis med hund och barnvagn, och fick prata ännu mer. Skönt att få träffa henne också mellan jul och påsk, är så tråkigt att det måste gå så lång tid mellan vi träffas annars. Efter det vare bara att packa ihop mina grejor och äta sen lunch/tidig middag, och säga hej då till familjen. Fy vad jobbigt det var, jag blev faktiskt riktigt ledsen.. Det är lättare att åka därifrån när jag har älskling med mig. Bussresan gick iaf bra, läste en bok mamma lånade ut till mig: Paganinikontraktet av Kepler. Grymt spännande bok! Hade svårt att släppa den ifrån mig så i tisdags var den utläst :p Ja, det var min helg det! Helt underbar, men som vanligt alldeles för kort. Nu räknar jag ned dagarna tills påsken! 13 dagar kvar nu :) 

Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Så härlig och helt underbart!!!!!!

Svar: Absolut! Hoppas vi hinner ses mer till påsken!
ofiie.blogg.se

2013-03-15 @ 09:44:36
Postat av: Inger

Vilken bra helg vi hade och snart är det ju påsk så då ses vi igen. Det ser jag verkligen fram emot.

Svar: Jag med! Räknar ned dagarna..
ofiie.blogg.se

2013-03-15 @ 15:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0