Bihåleinflammation

Jaha, jag som inte varit sjuk sen i höstas insåg igårkväll att jag har fått bihåleinflammation. Har haft världens huvudvärk sen i fredags, som gjort att jag inte velat förflytta mig mer än nödvändigt och ger mig känslan av att huvudet ska sprängas när jag böjer mig ned. I övrigt har jag känt mig tom på energi, men inte haft feber, ont i halsen eller snorat särskilt mycket. Därför fattade jag först inte vad det var, men till sist föll poletten ned. Vilken tur att jag inte lyckats tvinga mig ut och springa på grund av huvudvärken, i så fall hade jag säkert blivit jättedålig!
 
Så typiskt att drabbas av detta, efter två veckors stress, dålig sömn och dåligt matintag. Inte så konstigt att jag blev sjuk egentligen.. Nåja, kortisonnässprayen verkar hjälpa en del, och jag ska prova mig genom några olika huskurer. Vi håller på med besättningsutredningen på skolan, och har obligatoriska möten med handledarna. Ska försöka få vara hemma en del för att pigga på mig så fort som möjligt. Måste ju vara på topp till påsken i alla fall!
 
Det var lite klagomål från min sida, kan ju berätta att jag har haft en bra helg ändå, trots huvudvärk! I lördags tog jag bussen några mil utanför Östersund för att hälsa på M. Fick se deras nya hus, och ta del av alla planer de har framför sig. Ska bli spännande att se hur det blir i slutändan! Väldigt fint läge var det i alla fall.. Sen begav vi oss ut på sjön i det vackra vädret för en skidtur med hundarna! Det var sååå härligt!! Solen värmde oväntat mycket, och vi åkte ut till en holme där det var alldeles vindstilla och vi satt och pratade länge.. Myys! På hemvägen försökte M lära mig skejta, det gick sådär med tanke på korta stavar och fästvalla men det var väldigt kul! Ska nog prova igen någon gång där det inte är lika mycket snö :)
 
 
Efter skidturen bjöd M på de godaste våfflorna jag någonsin smakat, vad knapriga de var!! Mums! Sen skjutsade hon tillbaka mig till Östersund igen, där vi hann med en rundtur på både djursjukhuset där hon jobbar, och på distriktet där jag har praktiserat. Alltid nyttigt att se något annat! M följde mig därefter till tåget, resan gick helt okej eftersom jag läste den tredje Keplerboken under tiden :) Var så härligt att få se älskling och kära hunden komma mig till mötes! Trots att det var rätt sent på kvällen, envisades T med att jag skulle vara vaken en stund till. Åh, så värt det var när jag fick belöningen, ett lyxigt fruktfat med smält choklad att doppa frukten i! MUMS! Jag säger som T, att vi inte har gjort det tidigare?!
 
 
Söndagen började med en sovmorgon och frukost på sängen, och fortsatte med en sväng på stan med gänget. Planen var att äta brunch på nation, men det blev av någon anledning inställt så vi gick ned till Gunterska Hovkonditoriet istället och åt deras supergoda surdegsmackor, surdegspizzor och bakelser. Det var otroligt gott, men inte så nyttigt såklart så i veckan blire äntligen dags att laga bra mat igen :D Efter en sväng på bilaffärer med L & E åkte vi hem igen, jag hade min huvudvärk som jag försökte sova bort medan älskling fixade middagen. Den kvällen blev lugn kan jag lova..
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!

Hört något om förmiddagen? :) När vill du jag ska vara på plats den 11:de?

Med vänliga hälsningar
Emelie

Svar: Hej Emelie! Tyvärr ha läraren inte svarat på mitt mail än, kan hända att hon är bortrest eller nånting för vi har inte haft henne under hela kursen hittills. Kan prova att maila henne igen, men kan förstås inte lova att jag får något svar inom kort. Hör av mig så fort jag får svar!
ofiie.blogg.se

2013-03-21 @ 06:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0