Studentfirande & bröllop, del 1

Åh, vilken härlig helg vi har haft!! Den har spenderats med studentfirande med släkten, och en resa till Småland där vi träffade massa fina vänner hemifrån, då det vankades ett fantastiskt bröllop i lördags. Nu är jag heelt slut på dessvärre - sömnbristen slår alltid tillbaka såhär i efterhand.
 
Idag har jag haft min allra sista föreläsning på veterinärprogrammet, det känns helt overkligt! Nu sitter jag hemma och stirrar på presentationen av mitt arbete inom kirurgiska vetenskaper som jag ska framföra imorgon. Inser att den är alldeles för lång för att jag ska hinna med den på 15 minuter, men jag tror jag väntar tills älskling kommer hem så jag får framföra den för honom först innan jag börjar kapa.. Sen borde jag verkligen börja packa också, på onsdag har jag sista dagen i skolan, men eftersom jag fortfarande inte har bokat någon hemresa ännu kände jag mig något omotiverad till det. Nåja, det där löser sig på något vis!
 
 
I fredags var jag ledig, och tur var väl det då det blev en massa strul med vår studentpresent till min kusin. Fick åka kors och tvärs genom Uppsala innan det äntligen var fixat, och så skulle jag hinna packa och städa upp i lägenheten också eftersom vi skulle åka söderut direkt från studentfirandet. Blev gaaanska stressigt att hinna färdigt allting, men klockan 11.40 stod jag där utanför kyrkan med present i ena handen och kameran i den andra. Det var dessutom stekande hett ute, så svetten lackade! Fick träffa käraste mormor, och såg till att fotografera utsläppet av studenterna så mycket som möjligt. Roligt att se alla glada studenter!
 
 
 
Efter utsläppet fick jag skjuts in till Gränby centrum igen, då T hade lyckats övertala mig att jag visst skulle ha nya kläder till bröllopet. T kom dit och vi sprang runt i varenda klädaffär och synade varenda klänning, men det var omöjligt att hitta någon som passade mig - fattar inte varför ALLA klänningar måste följa det nya, pösiga modet. De ser nämligen ut som tält på mig... Till sist gav vi upp, T hämtade syrran på stationen och jag stannade kvar för att åtminstone hitta ett par skor då mina enda användbara sommarskor är ett par trasiga tygskor.. När jag var på väg ut i bilen kom syrran ut och tvingade med mig tillbaka in igen. Hon hade bestämt sig för att hjälpa mig hitta något! Jag var gråtfärdig och hade ont i ryggen efter sju timmars stressande och springande utan något att äta, men följde ändå med. Hon fick dock snabbt ge upp klänningstankarna, och hittade istället kjol och blus till mig. Det var verkligen en ny stil för mig, men jag måste säga att jag gillade den! :)
 
 
När vi äntligen kunde åka iväg för att äta middagsbuffé hemma hos kusinerna, kände jag mig oerhört lättad. Jag hade hunnit packa, städa, rasta hunden, fixa presenten, fota, köpa kläder och skor till bröllopet, och
nu skulle jag ÄNTLIGEN få äta av den goda maten! Åh, vad gott det var! Vi satt där i någon timme och njöt av vädret, maten och sällskapet innan det var dags att bege sig söderut. Första etappen gick till en liten by utanför Norrköping där kursare D har sin bondgård och där min vän K har flyttat in. Jag & T blev visade runt på gården, fick följa med in i ladugården och klappa på korna och mysa med alla söta kalvar. Sen följde vi med K ut till stallet där hennes nya häst står, så vi fick träffa honom också!
 
Klockan var kring 23 när vi begav oss tillbaka mot gården, då önskade Tobias att få se ett vildsvin för första gången. Så K tog en omväg förbi ett ställe där hon sett grisar tidigare när hon varit ute och ridit - och tänk, där stod en hel grupp med vildsvin! Innan vi var tillbaka hann vi också se ett rådjur och en hare, så det var en lyckad improviserad viltspaning ;) Gick och la oss, ställde klockan på åtta - men vaknade strax efter sju som vanligt ändå. Åt frukost och sa hej då till D & K, därefter styrde vi kosan mot Eksjö och bröllopet! Det får jag dock berätta om i ett annat inlägg, för det här är redan för långt ;)
 

Kommentarer
Postat av: Syrran

Hur gick föreläsningen då, tyckte du? Lycka till med framförandet imorgon! Tror på dig!! :)
Så det är i Norrköping som vildsvinen finns.. :D kanske du kan ta med ditt systerbarn dit nästa gång och visa lite djur! Eller någon 4h-gård!

Du klär så bra i denna outfit tycker jag, hör av dig i god tid för nästa klänningsjakt!!!

Svar: Var så trött att jag hade svårt att fokusera :p Det gick jättebra att presentera, tack så mycket! :) Haha, om jag ska visa djur kan vi åka på bättre ställen ;)
Tack, jag är väldigt nöjd! Tacksam över din hjälp! Jag ska göra det ;)
ofiie.blogg.se

2013-06-03 @ 23:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0