Fisketur

En vacker kväll tog lillebror med mig ut i kanoten för en fisketur i vackra ån som rinner genom byn. Har inte paddlat så många gånger i mitt liv så det var riktigt roligt att få prova på! Gick väldigt bra faktiskt, ramlade inte i vattnet en enda gång ;) Fiskarna var dock inte riktigt på hugget, men vi fick oss varsin fin abborre i alla fall, och lillebror fick även en mindre gädda. 
 
När vi hade kommit i land igen, skulle vi  vara lite äventyrliga och kolla in en övergiven byggnad och en brunn. Äventyret slutade dock med att lillebror trampade in en rostig spik in i foten! Så jag fick hjälpa honom hem och undersöka såret och hans stelkrampsskydd, men alltihopa ordnade sig och han återhämtade sig tillräckligt för att ta sig an planteringen ;)
 
Morgonen efter gjorde vi i ordning röken för att tillaga fiskarna till frukost. Det var jättegott! Vilken ynnest det är att få vara ledig här hemma, med min familj och få bara vara på denna vackra plats! :D Är så glad över att jag tog beslutet att vara ledig så länge under mitt allra sista sommarlov - möjligheten kommer ju faktiskt aldrig igen. Åh vad jag ska njuta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0