Tillbaka

När till och med mamma (!) är bättre på att blogga än mig känner jag att jag måste skärpa mig ;)
 
För vet ni vad, jag börjar känna igen mig själv igen! Pigg, glad och kry. Jag har inte ont längre, kroppen fungerar som den ska och jag har börjat träna en massa dessutom :) Älskar min app som jag använder för att se var, hur långt och hur snabbt jag har aktiverat mig. Enligt den har jag tillryggalagt 70 km hittills den här månaden. Och då har jag bara igång den när jag är ute för att träna, räknar inte med de vardagliga hundpromenaderna och cyklingen till skolan.. Ja jag är då nöjd iaf! Sen så börjar buggkursen igen till veckan, ska bli så skoj!! :D
 
En annan som är nöjd är min fina vovve, han är också otroligt pigg och hänger mer än gärna med på cykelturer, powerwalks och längdskidåkning. Köpte en expanderlina igår så nu ser vi fram emot fler skidturer, jag hoppas han ska bli lite mer taggad på att dra med den :)
 
 
I helgen har vi haft finbesök av min äldsta lillasyster, hon kom hit i fredagskväll och åkte nu i eftermiddags. Igår var vi en sväng på stan och klippte oss, sen hälsade vi på hos våra kusiner. Vi fick med oss moster & farbror med ut på vår nuvarande favoritrestaurang och åt deras goda risotto till middag, mums!! Sen på kvällen fyndade vi gamla DVD-filmer och hade filmmys med chips och dipp, det var lääängesen!
 
Imorse klev vi upp tidigt och gick till badhuset för att motionssimma. Det gick oväntat bra för mig med tanke på att sist jag simmade sådär var åren mellan gymnasiet och högskolan. Jag och fina E gjorde tradition av att en kväll i veckan gå på badhuset, motionssimma och basta, efter att först ha gått en prommis med hundarna så de fick busa sig trötta. Saknar det! Hur som helst så simmade vi i 45 minuter, sen njöt vi av bubbelpool, ångbastu och vanlig bastu. Så skönt! Under eftermiddagen slappade vi i soffan med gott samvete, såg film och skotercross, och spelade UNO :)
 
Nu ska jag krypa till sängs och se Taken som går på teven, den är ju bra! Ladda inför ännu en seg vecka med heldagar i föreläsningssalen. Veterinär folkhälsovetenskap, epidemiologi och epizootologi heter kursen vi läser nu. Jag är inte peppad.. men har tänkt ha ett liv utanför den här terminen iaf ;)
 

Kommentarer
Postat av: Inger

Heja! Vad roligt att du mår bättre. Det är väl motionen som gör susen! Kram

Svar: Det känns underbart!! Njae, jag skulle aldrig ha orkat träna som jag mådde tidigare, men motionen gör helt klart att jag mår ännu bättre och blir gladare! :D Kramar
ofiie.blogg.se

2013-01-28 @ 22:10:34
Postat av: mormor Ulla

Äntligen!!! Som jag har saknat ditt bloggande.Desto roligare nu när du är här. Förstår att du haft och har mycket med skolan. Så verkar du piggare också och tagit ett rejält tag med motionen. Hejja.
Kramis.

Svar: Jag har saknat energin som behövs för att blogga.. men nu är den tillbaka och det känns bra! Roligt att du vill följa mig här ;) Kramar!!
ofiie.blogg.se

2013-01-29 @ 16:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0