Underbar dag på Romme Alpin!

Igår hade jag en helt fantastisk dag i skidbacken, med i fint sällskap dessutom! Jag & T vaknade tiiiidigt, åt frukost, kokade varm choklad, och åkte iväg till M & I för att lämna av Epoxy. Sen hämtade vi upp L & E (i en egen bil åkte S, D & K) innan vi åkte iväg mot Borlänge och Romme Alpin! 1,25 m snö, 28 nedfarter och 16 liftar varav 4 stolliftar. Vilken plats! ;) Som befarat var det enorma mängder människor där, men med så många backar och liftar så måste jag säga att liftköerna inte var så fasligt långa ändå. Eller ja, långa var dem, men det gick snabbt eftersom vi mest åkte sexstolsliftar - de svalde mycket folk alltså! Det blev många "första gånger" för mig under dagen:
 
> Första gången jag åkte slalomskidor runt Uppsala - fattar inte att vi inte har gjort det tidigare, trodde väl inte det fanns så många backar som var så bra här nere..
 
> Första gången jag åkte på mina nya fina julklappsskidor jag fick av bästa älsklingen - de var väldigt lättåkta, lättsvängda och hade fantastiskt glid - supernöjd!!  
 
> Första gången jag åkte stolslift, det var väldigt läskigt första gången, men sen tyckte jag bara det var otroligt skönt att få vila benen en stund!
 
> Första gången jag fick se älskling hoppa i ett riktigt hopp - vad imponerad jag blev, att jag hade en pojkvän som kunde sånt hade jag ingen aning om efter snart sju år tillsammans :p
 
Det enda som var lite synd var att backarna var rätt korta, och i början hittade vi mest backar som var alltför flacka för vår smak, men sen hittade vi branta backar, och så den bästa backen med massa hopp i! Jihooo! Det var allra roligast i slutet innan liftarna stängde, och vi hann aldrig prova alla backar.. Plus att vi inte hade soligt.. Men det är bra, för då måste vi bara hinna med ett till besök där innan våren! :D
 
Jag, älskling och E har det rätt bra ändå i liftkön ;)
Tobias på väg mot första hoppet i hoppbacken
Tobias, jag och E konfererar i backen
Älskling hoppar både högt och långt! :)
 
Vi åkte alltså i backen ända tills liftarna stängde, sen begav vi oss hemåt igen, nöjda med dagen. Kombon att vara väldigt trött och väldigt hungrig samtidigt ledde till att L & E kom med den brillianta idén att de skulle komma hem till oss (efter en snabbdusch hemma), och hämta upp sushi åt oss på vägen hit. Muuuums! Så vi åt sushi framför Melodifestivalen, och till efterrätt bjöd jag på en snabbgjord rawfood-chokladkaka. Till min lycka så älskade de den, allihopa! E tyckte tillochmed att de kunde göra den hemma nån gång istället för vanlig kladdkaka. Vilken härlig respons! :D Efter mellon såg vi på Åsa-Nisse the movie fram tills Nyheterna, då passade de på att åka hem. Vi var rätt trötta vid det laget ;)
 
Som sagt, lätt bästa dagen detta året i alla fall! :D
 

Kommentarer
Postat av: Inger

Det verkar ha varit en härlig dag på alla sätt och vis. Vad roligt att skidorna var bättre att åka med än du trott och vad roligt att T fick ha skoj.

Svar: En härlig dag var det också! Ja, trodde inte att jag skulle kunna åka på så långa skidor, men det var inga problem! ;)
ofiie.blogg.se

2013-02-17 @ 22:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0