Snabba tjejen!

Igår morse vaknade jag lika tidigt som vanligt, trots att ingen klocka var ställd. Vaknar när det ljusnar verkar det som! Var ändå rätt skönt att tassa upp och fixa frukost, och sen krypa tillbaka i sängen och inmundiga min vanliga yoghurt med keso, blåbär och nötter samtidigt som jag tittade på när älskling sussade sött. Hunden fick lite mat han med så han skulle hålla sig lugn. Såg Minnenas Television med min nya idol, Nils Linnman. Vilken man! Vilka idéer! När han sa att han skulle upplåta sitt huvud som reservat för hårlöss om de var utrotningshotade, ja då smälte jag totalt! :D
 
Blev så exalterad att jag visst väckte älskling, när han väl hade vaknat till bestämde vi snabbt att vi skulle ut och springa. Sagt och gjort, vi gav oss ut för 20 minuters löpning enligt mitt träningsprogram. Benen kändes pigga efter tre dagars vila från löpning (blev konstigt nog inte alls trött i benen av slalomåkningen igår) så jag satte upp ett bra tempo direkt, och T fick ta hunden. Döm om min glädje när jag hörde i mina lurar att vi tog oss så långt på varje 5 minuter, fick ta en extra sväng på slutet till och med.
 
När 20 minuter hade gått hade vi tagit oss knappt 4 km, med en medelhastighet på 5,03 min/km. Jippi!! Det är supernära mitt mål jue, vilket är att kunna springa 5 km på under 25 minuter. Hade inte trott att utvecklingen skulle gå såhär snabbt framåt, men det är bara att glädjas åt resultatet ;) Tvivlar inte alls längre på att jag kommer att kunna nå mina mål innan sommarlovet!! :D
 
Efter löpträningen blev det mys framför Vinterstudion innan det var dags att bege sig ut till gården. Åh, vad länge sedan det var vi var där sist! Goa kramar fick jag av familjen, och massa mys med både hundar och katter. Och en massa prat såklart.. Plötsligt hade tiden sprungit iväg, vilket T påminde mig om. Hade sagt till honom innan vi åkte att vi skulle vara hemma igen till kl 15, för att tentaplugga framför skidskytte-VM. Kände inte alls för det, särskilt inte när de var på väg att plocka fram smörgåstårtan.. Men det är ju tur att jag har en pojkvän som får mig på bättre tankar när det behövs ;) Så det blev blomkålssoppa istället när vi kom hem, och plugg resten av kvällen. Inte på långa vägar lika kul eller gott, men nyttigare för kropp och knopp helt klart. Sånt är livet ibland! :p 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0