Kväll på sjukhuset

Jag & älskling har spenderat kvällen på sjukhuset för att hålla T:s lillebror A sällskap efter hans axeloperation här i Uppsala. Förra sommaren följde T med A och köpte en värstingcross. Andra svängen på banan kraschade A, och slet loss höger nyckelben från sina fästen - samtidigt satt jag tillsammans med A:s flickvän E och kollade på Swampsoccern, vi höll på att gå upp i limningen när de först hade sagt att de strax skulle komma till oss och sen aldrig dök upp, och vi inte fick tag på dem på flera timmar.. Och de fattade aldrig att vi varit oroliga.. Killar! :p
 
Hur som helst så försökte de på sjukan att tejpa ihop axeln, och han gick bra länge med mitella och tejp utan att nånting blev bättre. Till sist fick han alltså en remiss för operation här i Uppsala, A och E kom hit till oss veckan innan jul och hälsade på, handlade julklappar och träffade läkare. Nu var det alltså dags för operation, och vi hälsade på honom efter att han hade vaknat! Jag tog bussen dit efter tentan och mötte T som åkt bil från jobbet.
 
Det privatägda sjukhuset finns i en äldre byggnad och är superfint på insidan, liknar mer ett hotell än ett sjukhus - A hade ett eget rum med egen toa och tv. Inte dumt alls! Han verkade nöjd iaf, och personalen var trevlig. Vi kom dit med snacks, satt och pratade bort tid och jag passade på att virka några rutor. Både roligt och lugnande! A hade fått veta att han skulle bli utskriven imorrn om allt gick enligt planerna, så då blir han kvar här tills på torsdag då flyget är bokat hemåt igen.. Skönt att allt verkar ha gått bra iaf!
 
Jag virkar och älskling kollar Blocket - inte så ovanligt ;)
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0