Fånga dagen

Sa till älskling igår morse när vi satt och stretchade efter löpningen att jag ville fånga dagen. Strunta i plugget för en dag och bara ha det gott! Så vi bestämde att vi skulle åka ut på stan en sväng och shoppa lite. Åkte på XXL Sport - jag gillar den affären skarpt! T skulle kolla på kängor, men det slutade att han kom ut tomhänt och jag storhandlade ^^. Nåja, tyckte att jag fick mycket för pengarna iaf: ett par simglasögon, en simmössa, fyra par löparstrumpor och ett par slalomstavar för 475 kronor!! Inget av detta hade jag sedan tidigare, så nu är jag mycket bättre utrustad för slalomåkning, löpning och simning ;) Vi var inne en sväng på Rusta och Citygross också och hittade åt några hårprodukter som jag letat efter länge, och ett par nya garnnystan så jag kan fortsätta med mina mormorsrutor :) Bra fynd!
 
 
Efter shoppingen var vi hungriga, så vi begav oss till Uppsalas bästa café 2012 för lunch-fika. Var kanske inte den bästa idén med tanke på att kön knappt rymdes innanför dörren.. men eftersom vi hade letat parkering så länge och var så hungriga fick det bli där ändå. Vi fick vänta ett tag för att få sittplats, men jag lovar att deras surdegssmörgås med rökt lax och pepparrotsröra var värt väntan! Mums! Vi delade på en semla till efterrätt, otroligt färsk och mjuk med hemmagjord mandelmassa. Ååååh vad god den var!!!
 
Trots trevlig dag led jag av sällskapssjukan efter två dagar hemma från skolan. Så under dagen försökte vi hitta några vänner att se Melodifestivalen med, men de vi frågade var redan upptagna med annat. Vad lycklig jag då blev när jag fick sms från L som frågade ifall vi ville äta middag hos dem! Vi hann städa lägenheten innan vi åkte iväg till L och E på middag, på vägen plockade vi upp S och D som också var bjudna. Trerättersmiddag med avokado, räkor och löjrom till förrätt, älgstek, svampsås och västerbottenspotatismos till huvudrätt, och creme brulee till efterrätt. Vilket lyyyyx!! Och så massa trevligt prat och Melodifestivalen på det, kunde inte bli bättre! Hann bli ny dag innan vi var hemma igen ;)
 
 
Även om kvällen blev sen, var jag uppe före åtta imorse och pluggade. Planen var att hinna skriva färdigt om epizootisjukdomarna innan T var färdig på jobbet. Eftersom han skulle träffa en kompis där kl 12 tänkte jag att det skulle vara lugnt.. Det var det dock inte! 9,5 timmes plugg senare, med bara korta toa- och ätpauser (T plockade fram och värmde maten tillochmed), är jag ääääntligen färdig!! Känns surt att det har hunnit bli mörkt och jag inte ens har hunnit vara ute i det vackra vädret men that's life I guess.. Nu är jag färdig med plugget, lägenheten är som sagt städad, jag löptränade igår, vi har haft socialt umgänge - jag måste nog tycka att vi fångade helgen ändå! Och dagen är inte slut än, ska hinna se Ponnyakuten och äta fruktsallad också innan jag ger upp ;) Hoppas ni har haft en fin helg!
 

Kommentarer
Postat av: Inger

Då blev ju lördagen riktigt bra till sist:)

Svar: Det blev den absolut!!! :D
ofiie.blogg.se

2013-02-04 @ 10:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0