Stickprojekt 2.0

Familjen har redan sett mitt senaste stickprojekt, men nu har jag hunnit en bra bit till och tänkte att det kanske finns någon där ute som vill se min utveckling inom stickningen!
 
Har påbörjat några stickningar men rivit upp snabbt igen då jag inte känt någon större lust att sticka enkla saker. Istället har jag tittat runt på Drops hemsida efter mönster på mer avancerade projekt, dock i bebisstorlek så det inte skulle ta mig ett år att sticka färdigt. Blev totalt kär i en body med mönsterstickning, så den fick det bli!
 
Skrev ut mönstret och inhandlade garnet precis innan påsk, satte igång på vägen upp mot fjällen och fick riva upp ett antal gånger då jag hade problem med att få till ökningar, vilket jag aldrig stickat förut. Sen när jag väl hade kommit igång och skulle börja mönstersticka, ja då insåg jag och mamma att jag av någon konstig anledning behövde dubbelt så tjocka stickor för att få rätt storlek på bodyn! Så det var bara att köpa nya stickor på nedvägen igen, och börja om från början. Med andra ord har jag bara stickat i tolv dagar, och såklart inte stickat hela dagarna (har inte stickat nånting i skolan). Därför känner jag mig otroligt nöjd över att ha hunnit så pass långt, med tanke på att jag har stickat mönster med flera färger för första gången!
 
Från början var det jobbigt såklart när det gick dåligt, men så fort jag hade kommit igång blev det superkul och det är så roligt att se något så vackert växa fram från mina händer! Ganska fränt att hela bodyn kommer stickas i ett stycke, kommer inte behöva sy ihop någonting faktiskt. Detta ger mersmak - har redan börjat fundera på nästa projekt ;)
 
Babybody 6-9 månader, efter att nedre delen är färdig stickas ärmarna på strumpstickor!

Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Hej svejs vad du har hunnit långt och så fint det blir. Förundras över din energi att inte ge upp för motgångar du stöter på. Fast det vet jag ju att du inte gör i första taget. Du får skicka bild på det färdiga resultatet också. Kram.

Svar: Tack mormor! Näe, jag har ju en envis mormor att brås på, som inte heller ger upp i första taget ;) Självklart kommer det en bild när den är färdig!! Kramar
ofiie.blogg.se

2013-04-15 @ 22:29:14
Postat av: Inger

Men vad bra det har gått. Vilket fint resultat! Det börjar synas hur den blir. Snart är du ju klar. Jag vill också, sticka men först måste jag plugga klart. Suck. Fast det är ju också ett pyssel i och för sig. Rätt skoj!

Svar: Ja visst har det!! Tack så mycket! Så roligt att se hur den växer fram som sagt, inte långt kvar nu ;) Jobba på med plugget först du, det kommer gå fortare än du tror. Passa på att njuta av att lära dig nya saker! Kramar
ofiie.blogg.se

2013-04-15 @ 22:29:59
Postat av: Syrran

Vad duktig du är! Måste också börja!

Svar: Tack!! Kolla YouTube som sagt ;) Lycka till!
ofiie.blogg.se

2013-04-16 @ 17:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0