Lyckliga hund!

 
Bilden kommer från i helgen då jag och älskling var ute och lade spår åt hunden för första gången i år. Epoxy var såå lycklig! Lite för uppspelt kanske, då han vid flertalet tillfällen struntade i att spårade och sprang i full fart och letade pinnarna istället. Hrmm.. Nåja, det viktigaste är såklart att han har roligt, och det kan jag lova att han hade!
 
Så skönt att se hur glad och full av livslust han är, trots att det är jobbigt med hans allergi nu.. Sprutorna hjälper bara en bråkdel mot vad de gjorde förut, och vi kämpar på varenda dag med olika lokala medikamenter. Han kliar sig fortfarande trots allt, tror jag ska prova att höja doseringen på hyposensibiliseringen och se om det blir någon skillnad. Sen ska vi prova att byta foder också, ifall han mot förmodan skulle ha utvecklat allergi mot det också.
 
Till sist är det mest bara att hålla ut och vänta på sommaren, då ska jag se till att han är utomus hela dagarna och får bada varenda dag, då SKA han bara bli bättre!

Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Hej Det syns verkligen att Epoxy trivs. Jobbigt för honom med allergin. Hoppas att sommarens bad i "Klapparn" ska hjälpa honom.
Ha det gott.

Svar: Visst gör det! Precis, min tanke är Klapparn varje dag ;) Hoppas du vill följa med på långpromenader med mig och Epoxy i sommar! Ha det bäst!
ofiie.blogg.se

2013-04-16 @ 18:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0