Aprilväder

I eftermiddag har det varit riktigt aprilväder här i Uppsala, då det snabbt pendlade mellan soligt och fint, till blåsigt och ösregn. Jag som är så förtjust i ljuset som uppstår när det är soligt och regnigt samtidigt, beslöt mig för att bege mig ut på en cykeltur med hunden trots det ostadiga vädret. Drog på Epoxy hans fina regntäcke, och mig själv mitt fina regställ, inklusive stövlar. Det visade sig vara behövligt!
 
Mitt i cykelturen byttes nämligen solskenet ut mot en hagelstorm! Det gjorde faktiskt rätt ont när de stora hagelbollarna träffade kroppen, och Epoxy som vanligtvis aldrig bekymras av väder och vind, kom mot mig med kisande ögon och såg rätt besvärad ut :) Det gick dock över snabbt till vackert väder och och en otroligt fin regnbåge istället! Förstår ni varför jag gillar detta ljus?!
 
 
Efter att ha cyklat runt på leriga stigar, var det bara att ta Epoxy raka vägen till duschen när vi kom in, så nu är han rentvättad och fin! Hoppas den positiva trenden fortsätter, för de senaste dagarna har han faktiskt kliat sig mindre än innan, det känns så skönt! Detta trots att han fäller mängder med päls just nu. Förhoppningen är att han kommer bli ännu bättre när han har fällt färdigt också.. Hoppas hoppas!
 
Resten av kvällen har jag ägnat åt att läsa vetenskapliga artiklar, ska träffa min handledare på fredag angående examensarbetet så då måste jag uppdatera mina kunskaper och fundera över hur vi ska lägga upp arbetet. Känns spännande att få träffas igen, och att få komma lite längre i planeringen! Älskling har varit kvar på jobbet och grejat med veteranskotern hela kvällen så jag har haft god tid på mig - och det kan behövas, känner att jag kommit av mig en del i denna sortens läsning senaste tiden! 

Kommentarer
Postat av: Inger

Lycka till på fredag!

Svar: Tack, det gick ju fantastiskt bra som du vet! :)
ofiie.blogg.se

2013-04-23 @ 22:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0