Helgen

I helgen har det varit väldigt lugnt! I fredags blev jag faktiskt överraskad själv av älskling. Han kom hem med sushi till middag, och sen blev det ekfatslagrad julmust och pepparkakor med ädelost till kvällsmyset. Jag vet, det är bara mitten på oktober, men jag älskar verkligen att kunna njuta av allt gott som omgärdar julen under lång tid. Är så trist och mörkt härnere nu, och jag har hemlängtan - men det känns alltid bättre när jag tänker på julen ;)
 
I lördags åkte vi iväg en sväng ut mot Krusenbergs Herrgård utanför Uppsala, jag T och vovven. Vi gick runt och tittade i den nu höstiga och ödsliga trädgården, och la ett spår åt hunden. Det gick väl sådär.. men solen tittade fram stundvis iaf! :) Sen åkte vi hem, lagade tacos, såg film och myste resten av kvällen :)
 
Tobias och Epoxy i höstlövstunneln ;)
Epoxy i full gång att spåra
Han plockar upp första pinnen och gör matte glaaad! :D
Även slutpinnen upphittad och dags för belöning!
Både hund och matte är glada efter avslutad spårning - trots att en pinne inte kom med..
 
I söndags blev jag än en gång överraskad av älskling då han föreslog att vi skulle gå på en loppis, som hade öppet bara en bit bort från där vi bor. Det visade sig dock att de BARA hade tyger till salu, vilket iofs kan vara trevligt men då jag saknar symaskin kändes det lite dumt att köpa tyg :p  Vi åkte iväg till T:s jobb istället, jag pluggade och han fixade med bilen. Han fick faktiskt igång den tillochmed!! Bra jobbat! :)
 
Ja, det var vår helg det! Hoppas ni hade en fin helg! :)
 
ps. inlägget nedan skulle ha lagts upp i helgen, men det blir visst inte alltid som man tänkt sig.. ds.

Kommentarer
Postat av: Inger

Vilka fina bilder!

Svar: Men tack! Lite höstfärger är aldrig fel ;)
ofiie.blogg.se

2012-10-15 @ 22:33:57
Postat av: mormor Ulla

Superduper fina bilder och helgen verkar ha varit toppen.

Svar: Tack! :)
ofiie.blogg.se

2012-10-18 @ 10:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0