Eftermiddag i spårskogen

Vi hade en "ledig" eftermiddag idag, så jag och kursare L tog med oss våra hundar ut i spårskogen. Epoxy fick ett spår av mig och ett spår av L. Blev dock lite svårare än tänkt då L missförstod min beskrivning och gick precis över mitt spår en bit.. Men jag tänkte att går det så går det!
 
Då Epoxy hade sett på när jag gick mitt spår var han lite överpeppad och hade alldeles för hög fart så det blev några svängar åt fel håll. Det som var bra var iaf att han gick efter rätt spår trots att det låg en apport från det andra spåret mitt i vägen. Han nosade lite på den men gick vidare! Sen att han lyckades dra ikull mig i farten var en annan femma.. Han hittade iaf alla apporter, det tog dock en stund innan han plockade upp slutapporten - men han gjorde det!
 
Spår nummer två hade legat längre (och var mycket längre) och eftersom han var lite trött gick detta spår i betydligt lugnare tempo. Trots det lyckades han ändå gå fel några gånger, men hittade fint tillbaka och följde rätt spår hela vägen. Absolut inte perfekt spårat, men han plockade upp slutapporten direkt och kom med den till mig, så det blev jag supernöjd över! Det var ju egentligen det som var själva poängen med träningen!
 
Nej, nu måste jag verkligen sätta igång att skriva röntgensvar om jag ska hinna allt innan det är dags att laga middag och sen åka iväg på buggträningen. Vi har muntligt förhör varenda dag på ett antal fall, och det tar mig eeeeeevigheter att skriva svar på varje fall!! Precis hela kvällarna har gått åt, suck.. Bäst att börja!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0