Sticklängtan

Jag har skaffat mig en ny hobby. Eller ja, alldeles ny är den inte eftersom det var förra våren under kandidatarbetet som jag bestämde mig för att återigen lära mig att sticka!

Det var väl någon gång i sjuan som jag blev tvingad att sticka en halsduk på syslöjden. Jag förstod mig inte alls på tekniken, och halsduken blev fruktansvärt ful (tror aldrig ens jag gjorde färdigt den). Däremot gillade jag verkligen att virka och har virkat då och då på ett par dukar. När det projektet tog slut, blev jag plötsligt sugen på att sticka. Köpte en bok med mönster, lånade stickor av mamma och bad henne att visa mig.

Jag vet inte huuur många gånger hon fick visa mig hur man gjorde en avig maska, och hur många gånger jag fick börja om för att jag inte fattade att det blev tvärtom när man vände på arbetet?! Till sist trillade poletten ned och det gick riktigt bra! Måste säga att jag själv tycker jag är lite av en naturbegåvning, såhär i andra chansen iaf :p En annan sak som jag är duktig på är att bara ha igång en stickning åt gången, jag gillar INTE att ha saker ogjorda! Det första ska vara färdigt innan jag börjar på något nytt..

Ni får väl själv bedöma vad ni tycker om min stickteknik, här nedanför kommer ett urval av mina alster. Kom på först i efterhand att det kunde vara kul att ha det på bild, så en del grejer som jag har gett bort till familjen finns inte med tyvärr.

Hursomhelst var det jag skulle komma fram till att jag verkligen saknar att sticka nu när jag pluggar all vaken tid. Tycker det är perfekt att sticka samtidigt som man ser på tv, så kommer det fram något vackert av slappheten iaf :) Väldigt avslappnande är det också! Kul hobby med andra ord som jag är glad över att jag hittade. Vad tycks?




Kommentarer
Postat av: Inger

Vad härligt att du har tid att sticka igen! Jag är imponerad av sockorna. De är kluriga att få till. Kram

2012-05-18 @ 20:37:36
Postat av: Sofie

Inger <- Nja, poängen var väl att jag önskar att jag hade tid att sticka, jag saknar det verkligen! Men jag ska sticka i sommar iaf!! :D



Det gick faktiskt väldigt bra med sockorna, tror att det var ett bra mönster!! :D



Kram

2012-05-18 @ 20:50:55
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: mormor Ulla

Ja, du har gjort så fina saker:-D Fortsätt stickandet eftersom du tycker det är avslappnande. Du ser ju ett resultat som varar ett tag. Annat än disk och städjobb;)

2012-05-23 @ 16:31:35
Postat av: Sofie

mormor Ulla <- Tack så mycket, jag är nöjd själv också! :D Precis, är så roligt att faktiskt skapa någonting samtidigt som man sitter och tar det lugnt ;) Längtar tills jag får tid med stickningen igen, inte länge kvar nu ;)

2012-05-24 @ 12:21:29
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0