Spårning i solen

Det är varmt och skönt i Uppsala idag, en bra dag för hundträning! Jag, älskling & Epoxy åkte ut med kursare L och hennes jycke. Lade ett rätt långt och hyfsat svårt spår med flera 90 graders vinklar, men Epoxy var väldigt lugn och skärpt. Lite ofokuserad i upptaget men gick sedan som på räls. Han gick i perfekt tempo, vilket gjorde att han tog alla vinklarna superfint, plockade upp apporterna och gick rakt på slutet!! Blev så otroligt glad, var förmodligen hans bästa spårning någonsin!! :D

Dessutom har vi börjat apporteringsträna lite smått också, och Epoxy är så pepp! Samtidigt lugn och fokuserad. Härligt det är med framsteg!! Blir nog en bra hundsommar ;) Skulle vara kul om vi fick till lite motivation i lydnaden också, om jag hade några pengar skulle jag shoppa nya hundleksaker/belöningar!!

Vi var och spårade igår också, men det gick inte fullt lika bra.. Fick hålla tillbaka honom två gånger, men jag ska försöka fokusera på det positiva klivet framåt idag! På kvällen åkte vi iväg till Bålsta och köpte en bil som pappa ska komma hit och hämta i veckan, den ska fixas till åt min lillasyster..

I fredagskväll hade vi filmmys med tjejerna hemma hos kursare S och såg The girl with the dragon tattoo, måste säga att den svenska versionen var mycket bättre!! Var ändå en mycket bra kväll, fick gofika i form av chokladkaka med grädde och så fick Epoxy agera terapihund. Katten A har nämligen blivit påhoppad av en hund och blivit rädd, så nu behöver han få träffa snälla och pålitliga hundar. Epoxy var helt rätt hund för jobbet! När A smög fram låg han helt stilla och lät kisse nosa på honom och till och med slå litegrann med tassen på hans nos. Duktiga hund! Efter ett tag kunde jag släppa Epoxy, och det var inga bekymmer alls :) 

I övrigt så är jag så fruktansvärt less på allt plugg. Jag brukar för det mesta kunna motivera mig själv, och när jag väl kommer igång flyter det oftast på bra. Idag går det inte alls! Iofs var jag duktig i natt och skrev en intygsuppgift inför seminarieveckan, kan ju vara därför jag är trött idag också :p Men det ser tungt ut att hinna med allt som ska gås igenom inför jättetentan om några veckor... Bäst jag provar igen innan T har lagat middagen färdig.. Längtar efter ett liv utanför skolan!


Gammal bild på finaste Epoxy..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0