Veterinärassistent Sofie

Då var jag tillbaka igen på mitt sommarjobb som veterinärassistent hos Distriktsveterinärerna!! Mycket är sig likt, men ändå inte.. Jag är den enda vikarien jobbat på arbetsplatsen tidigare! Nya i rollen är E & E på bilden nedan, de pluggar också till veterinärer. Sicken tur att jag fick så fina kollegor, det kommer att bli en bra sommar! ;D

I sommar har jag också fått lite andra arbetsuppgifter än tidigare. Mina två första veckor har ägnats åt inskolning i receptionen, ganska svårt men jag gillar utmaningar! Nästkommande två veckor ska jag inskolas på operation, det ska bli väldigt spännande!

Annars sysslar jag med samma saker som tidigare: utför röntgenundersökningar, tar blodprov, gör tandsaneringar, städar/diskar/tvättar, passar inneliggande patienter, injicerar läkemedel, packar upp varor, klipper klor - ja, assisterar helt enkelt veterinärerna med allt möjligt som kan tänkas behövas.

Det bästa med jobbet är att det är så varierande; jag tröttnar aldrig! Dessutom innebär det mycket eget ansvar, jag kan oftast bestämma själv vad jag vill göra/i vilken ordning jag gör saker, och veterinärerna litar på att jag klarar av mina uppgifter - samtidigt som det alltid är okej att fråga om man undrar något. Och så får man träffa MASSOR av fina djur såklart! ;D

Permanentkanylsscore hittills: 2 av 2 lyckade! ;D


Bild på oss från DV:s sida på Facebook. Dålig bild på mig & hunden, jag vet - vi hade tröttnat på att bli fotade på denna bild och trodde vi var färdiga :p Vet inte varför kära veterinärfröken L valde just denna?? :s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0