Veckans bästa

Har hunnit en med en massa roliga saker denna veckan också - och helgen har knappt landat!
Jag gillar mitt nya liv ;)

Jag har stickat färdigt en söt present som grannens nya bebis ska få när vi får träffa henne på söndag - mysigt! Jag har fått lägga låg epiduralbedövning på skolans kossor - och lyckats. Jag har ätit god semla i fint sällskap av ett gäng kursare och fått höra en massa historier från andra av skolans avdelningar.

Årets buggkurs har börjat, med Benjamin som ledare - nu är vi på den avancerade nivån, riktigt skoj! Jag har fått igen en gammal tenta, med beröm godkänd (med stjärnor och allt!). Åtta terminer utan en enda omtenta. Bra gjort Sofie! :)

Jag har haft (frivillig) jour och fått ha hand om en kolikhäst en natt. Riktigt kul att få göra en massa praktiskt (rektalisering, sondning, lägga permanentkanyl), men jag måste erkänna att jag frös rätt mycket när vi bara stod stilla och väntade ut droppet. Minus 18,5 grader i Uppsala - det är KALLT! Men trevligt hade vi ändå, och hästen blev bättre!!

Jag har haft en massa fallredovisningar, med intressanta diskussioner och gott fika. Fått känna än en gång att jag faktiskt kan rätt mycket ändå! Jag har fixat en hundvakt åt Epoxy de dagarna jag inte hinner hem på lunchen - en gullig tjej som verkligen gillar vår söthund. Jag har äntligen fått tag i mina gamla favoritböcker (Windy), de är på väg hem till mig just nu.

Bra vecka! Hoppas helgen blir lika fin. Imorrn åker älskling iväg och kör med sin nya skoter. Jag hittar nog på något att göra ;)

Ha det fint ni med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0